Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

dødt sex liv:'(

Redigeret 7 august, 2012, 06:16 i Åben debat om sex
Hej alle... Min kæreste og jeg er kørt lidt dødt i vores sex liv:'( så jeg leder efter gode råd frække tips og spændene sex stillinger alt hvad der kan hjælpe på at få sex livet op at køre igen;-) hvis.i ligger en med.frække ting man kan sige til kæresten under sex

Kommentarer

  • Indstillinger
    For at kunne hjælpe jer, er I nok nødt til at uddybe lidt mere om, hvad det handler om?

    Er det jer begge, der er gået "død", eller er det kun dig, der synes, det er blevet lidt kedeligt?

    Er det noget, I har sat jer sammen og talt om?

    Er I et modent par, der har været sammen i mange år?

    Eller er I et ungt par, der synes at have prøvet alle "forlystelserne" og vil have ideer til flere "forlystelsesparker"?

    Hvad er I til? Er I til det blide - eller til det mere avancerede?

    Har I andet til fælles end netop jeres sexliv? Har I fælles interesser, I dyrker?
    Tingene hænger ofte sammen - hvis man i hverdagen giver hinanden et godt modspil og inspiration, så vil det også påvirke sexlivet positivt. Hvis ikke I udover det seksuelle har et godt samliv, så vil det netop blive kedeligt og med mindre lyst.

    Du beder om råd til, hvad I kan sige af frække ting til hinanden. Der findes et hav af sexnoveller og bøger, I kan læse højt for hinanden, hvis det er; køb f.eks. Tidens Kvinder, der vist har en masse tips og henvisninger, søg på nettet, eller besøg en swingerklub.

    Men - det er ikke nok, hvis der er noget andet i vejen, og det er det, I må finde ud af først.
  • Indstillinger
    Har hørt det fra hans kammerat at han også sys.det er kedeligt altså min kæreste... Vi er et ungt par der har været sammen i lidt over 3 år og er til alm sex og lidt vildt i det
  • Indstillinger
    Øhh - du har hørt fra din kærestes kammerat, at din kæreste finder jeres sexliv lidt kedeligt - og du reagerer ved at skrive til et debatforum.

    Ja, det tror da pokker, at I har et kedeligt sexliv.

    Har I overhovedet overvejet at tale med hinanden? Det er ikke din kærestes kammerat eller et anonymt debatforum, der kan give jer et godt sexliv, hvis I i forvejen ikke en gang taler sammen. Så er der i det hele taget slet ikke grundlag for et parforhold eller et liv sammen overhovedet.

    I bør da i den grad sætte jer ned og få talt igennem, hvad I hver især ønsker jer af det her forhold, og det handler ikke kun om sex - det handler om, om I overhovedet har lyst til at gøre en indsats - begge to - for at få et godt liv sammen.

    Hvis I har været sammen i tre år, så har I måske overvejelser om at dele resten af livet sammen, og hvis det skal kunne lade sig gøre, så bør I først og fremmest lære at tale sammen, lære at lytte til hinanden, og at den første man henvender sig til, hvis der er noget, der ikke fungerer, naturligvis er ens partner.
  • Indstillinger
    Vi taler sammen men min kæreste er ikke den der bare lige taler om sex med sin kæreste men vi har før snakket om at prøve noget men kan ikke komme på noget
  • Indstillinger
    Ja, jeg kan jo kun forholde mig til det, du skriver - og du er meget kortfattet.

    Det virker lidt underligt, at din kæreste godt kan tale med sin kammerat om det, men ikke med dig, og det er vel dig, han skal dyrke sex med - ikke kammeraten.

    Han udtrykker for sin kammerat, at han finder jeres sexliv kedeligt, men kan ikke sige det til dig, og kan heller ikke sige, hvad han godt kunne tænke sig, og så kan jeg godt se, at det må være noget svært.

    Jeg synes da godt, du kan fortælle ham, at I begge må gøre en indsats, og det at have sex, er jo det mest intime, man kan foretage sig - og I må prøve at lære, at det meste sex ikke foregår mellem benene, men mellem ørerne, så derfor må I øve jer i at tale om det.

    Jeg er kommet med nogle forslag om læsestof. Prøv at læse højt for hinanden af noget af det. Hvis den ene læser og den anden kærtegner, så vil det være tydeligt at finde ud af, hvilke ord og hvilke historier, der tænder mest - og så kan man jo prøve at dyrke lige præcis den variation eller situation, der bliver læst op om. Husk at I skal skiftes til at læse, for så får I også øvet jer i at sige tingene højt. Det kan jo være, der i sådan en historie står lige præcis, hvad han - eller du - virkelig tænder på, men ikke tør sige.

    I skal virkelig øve jer i at udtrykke jeres ønsker, for det er kun jer selv, det går ud over, hvis ikke I gør det, fordi han eller du måske er bange for reaktionen - og for at få et godt parforhold, må man være villig til at satse ind i mellem.

    Det er jo ikke værre end, at hvis han gerne vil et eller andet, som du så siger, at det vil du ikke være med til - så er den jo ikke længere. Det kunne jo også være, at det var noget, du gerne ville prøve. Naturligvis bør man respektere hinandens grænser, men man er jo nødt til at kende dem, før man bevæger sig hen til dem.

    Efterhånden som man får lært hinanden bedre at kende, kan man evt. prøve at flytte nogle af disse grænser, og det kan man også kun, når man virkelig kender hinanden godt - og så kan man have et spændende, varieret og rigt sexliv - hele livet, så gnisten og kærligheden bevares - både til sølv- og guld brylluppet.
Log in eller Registrér for at kommentere.