Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Når lægerne stiller forskellige diagnoser?

Redigeret 5 august, 2012, 10:23 i Personlighedsforstyrrelser
Hej
Jeg skriver herinde for at høre, om nogle af jer andre har været ude for, at to forskellige psykiatere stiller to/flere forskellige diagnoser? Jeg er af distriktpsykiatrien diagnosticeret som værende Borderline og Evasiv. Af min praktiserende psykiater kan jeg forstå, at jeg er narsicisstisk forstyrret, angst, og at jeg nok har noget ADD... Alt dette er temmelig forvirrende for mig som person. Jeg føler ikke, at jeg har en egentlig identitet (jeg er 28, og den følelse har jeg altid haft), så det er svært at vide, hvilken diagnose, jeg bør tage alvorligt og evt. søge behandling for. Mine nuværende besøg hos psykiateren er for mig ikke særligt konstruktive; for det første hader jeg at komme der, føler angst i det øjeblik, jeg træder ind af hans dør; for det andet skriver han bare recepter ud og kalder mig "det forsømte lille barn". Jeg tror, at han har opgivet mig!
Hvad skal man regne med/gøre i en sådan situation, og hvad er jeres oplevelser og erfaringer?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Borderline og narcissime er det samme, muligvis med forskelligt udtryk.
    Slå det op på nettet, så vil du finde ud af, at det handler prsonlighedsforstyrrelser.
    "Det forsømte barn" forstyrrer dig.
    Desværre er det sådan, at disse forstyrrelser kræver meget af patienten, men også af behandleren, for at du kan komme ud over problemet og blive voksen.
Log in eller Registrér for at kommentere.