Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp min veninde har anoreksi

Redigeret 30 august, 2013, 16:38 i Anoreksi
Hej :-)

Jeg har to gode veninder, som er tvillinger. De har altid været meget tynde på trods af at de spiste normalt. Vi er alle tre 20 år gamle, og nu har den ene af mine veninder desværre fået problemer. Hun begyndte først at træne helt vildt og skar meget ned på hvad hun spiste. Allerede der snakkede mig og søsteren om at det var ved at tage overhånd. Hun tabte sig hurtigt 7 kg, som er meget på en i forvejen tynd krop.

Vi har prøvet at snakke med hende om det og få hende til at spise, men hun bliver er bare sur og vil ikke snakke om det. Hun sagde at hun godt vidste at hun havde et problem, men ar hun vidste at hun skulle ned og skrabe bunden, før hun kunne komme op igen. Og det er jo sygt!

Hendes søster fortalte mig så i fredags, at hun er på en kur nu, hvor hun ikke må spise kulhydrater OVERHOVEDET. Men da de var på arbejde, spiste hun en hel masse pommes frites, og gik derefter på toilet. Til at starte med ville hun ikke indrømme det, men hun havde været ude og kaste op.

Mig og søsteren snakker om det ofte, og vi er meget frustrerede, fordi vi ikke føler der er noget vi kan gøre. HVAD kan man gøre som søster og veninde, i sådan en situation?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.