Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

HERPES PROBLEM!!

Hej Allesammen.. Jeg har idag fået oralsex af min kæreste, og først bagefter går det op for mig at jeg har et forkølelses sår på munden. Min kæreste har ALDRIG haft et sår selvom vi har kysset hvergang jeg har forkølses sår. Kan jeg få herpes (HSV2), nu fordi vi har kysset lige inden han gav mig oralsex???

PLEASE HJÆLLP MIG ER I PANIK!!!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du opdager først dit forkølelsessår bagefter, hvilket vil sige, at det sår da ikke kan have været ret fremskredent i sin udvikling - og da slet ikke ikke være blevet til et åbent betændt sår.

    Min erfaring med netop forkølelsessår er, at det både prikker og generer en god tid før det bliver til et regulært sår, så når du ikke en gang har opdaget det før senere, så tror jeg altså ikke risikoen er særlig stor - og da du ikke tidligere har fået smittet din kæreste ved kys, så er sandsynligheden for, at det skulle være den meget smitsomme type også meget lille. I øvrigt tror jeg da, det er ret svært at smitte sig selv på den måde.

    Jeg vil da foreslå, at I ikke kysser alt for vildt og vådt lige i den periode, hvor såret er i fuldt udbrud, mest fordi det vel ikke er specielt lækkert at få et betændt sår i munden, men ellers tror jeg godt, du kan tage det roligt.
Log in eller Registrér for at kommentere.