Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Ondt i knæet uden grund!

Redigeret 3 august, 2012, 14:08 i Fod- og knæskader
Hej
Jeg er en pige på 17 år, som for ikke så længe siden begyndte at få smerter i mit højre knæ. Det startede på et tidspunkt da jeg var i gang med at løbe, men jeg slog det hen som noget der bare skal trænes væk.
Næste gang da jeg var ude at løbe, gjorde det pludselig så ondt at jeg ikke kunne løbe mere, så jeg gik lidt og prøvede derefter at løbe igen med så gjorde det ondt igen. Det blev værre samme dag da jeg var ude med en veninde i byen.
(Det skal lige siges at jeg aldrig nogensinde har haft skade i knæet eller haft smerter i det.)

Da jeg opsøgte lægen sagde hun dog, at medmindre jeg har haft ondt i mindst 6 uger og det var hævet, ville hun ikke gøre noget ved det. Så jeg skulle tage Panodiler og købe støttebånd. Også sagde hun at det var normalt at unge fik ondt i knæet når de dyrkede sport.

Hvad tænker I? Det kan måske være at jeg støtter for meget på det højre ben når jeg løber?

Jeg har købt støttebåndet og det hjælper, men jeg kan jo ikke gå med det hele tiden, og jeg nægter at humpe rundt som en gammel dame og lade mit knæ forhindre mig i at dyrke sport.

Så jeg tænkte om nogen mon har prøvet lignende, og måske har nogle råd til øvelser, som jeg kan benytte til at forebygge eller kurere smerterne?

Kommentarer

Log in eller Registrér for at kommentere.