Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

depression

Redigeret 5 august, 2012, 14:07 i Åben debat om depression
hej er der nogen her inde der kende nogen akkupunktør/hillere i syddanmark som er gode til og håndtere en person med depression, hvor det har god virkning og som ik tager en halv million for det, det skal være nogen som man har kendskab til og som man kan anbefale
jeg kan sagtens selv goggle det men der er jo mange snydere i mellem....
Har nemlig en kærste som gerne vil prøve om det ik kan hjælpe men vi er lidt afhengig af prisen da der ik er meget luft i økonomi desværre
håber snart og hører fra nogen som kan hjælpe

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Har din kæreste været til lægen? Man skal have piller og eller henvisning til prof. hjælp efter ens personlige behov.

    Gå på biblioteket og lån ’Spis dig glad’ af Marianne Fjordgaard. Bogen har et afsnit med opskrifter som er nemme at gå til. Den forklarer også en del ting om vitaminer, hvad det er der sker i kroppen m.m. KH Helle8
  • Indstillinger
    Hej Tammi

    Jeg har gået hos en dygtig akupunktør, som jeg sagtens kan anbefale, men han bor desværre i en anden del af landet.

    Ja, man skal passe på, at man ikke vælger en bedrager. Jeg fik ”min” akupunktør anbefalet af gode venner, og desuden er han uddannet læge. Jeg tror, at man gør klogt i at vælge en akupunktør, der har en sundhedsfaglig uddannelse også – ikke bare en uddannelse til akupunktør.

    Jeg vil give Helle8 ret i, at det er vigtigt, at din kæreste kommer til læge og bliver ordentligt undersøgt. Der kan jo være fysiske årsager eller ernæringsmæssige mangelstilstande som årsag til, at din kæreste har det så dårligt.

    Derimod er jeg ikke enig i, at man SKAL have piller, og heller ikke enig i, at professionel hjælp som f.eks. psykiatrisk hjælp ALTID er godt.

    Da jeg havde den seneste alvorlige depression for ca. 12 år siden, blev jeg nødt til at droppe både antidepressiv medicin og psykiater, fordi jeg blev dårligere af begge dele.

    Akupunktur hjalp mig desværre heller ikke, selv om jeg er overbevist om, at akupunktøren var meget dygtig. Jeg tror på, at det er rigtigt, når han sagde, at han før havde hjulpet mennesker med depression.

    Det, der er vigtigt, er, at finde ud af, hvad årsagen eller årsagerne til depressionen er, og gøre noget ved denne årsag eller disse årsager. Mens man prøver på det, er det bedst at gøre noget for at lindre depressionen, f.eks. akupunktur, et antidepressivt middel, sund kost osv.

    I mit tilfælde fulgte jeg diverse råd og gik til læge, som henviste mig til psykiater, der udskrev antidepressiv medicin. Den praktiserende læge glemte bare at undersøge mig!

    Når hverken psykiater, medicin eller akupunktør kunne hjælpe mig, skyldes det, at jeg havde voldsom jernmangel. Det var det, der var (hoved)årsagen til depressionen.

    Ligegyldig hvor mange nåle, man får stukket i kroppen, eller hvor meget antidepressiv medicin man får – jernmangel kan det ikke råde bod på!

    Derfor vil jeg stærkt anbefale din kæreste at gå til læge og blive ordentligt undersøgt, hvis det ikke allerede er sket.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Det er svært at finde den helt rigtige, da der er en del snydere som du siger :( Men jeg søgte faktisk lidt det samme, og da man er studerende er penge også et problem. Men hos www.Sensetik.dk hvor jeg fik behandling for depression kunne de henvise mig videre, hvilket jeg i dag er helt sikker på var det perfekte!
Log in eller Registrér for at kommentere.