Er jeg gravid?
Hej. Jeg glemmer rigtig tit, at tage mine p-piller. Her den seneste måned har jeg ca. taget dem hver anden dag og så de dage, jeg har opdaget at jeg har glemt dem, har jeg så tage to på en dag. Det sker tit. Mit problem er, at jeg har været sammen med en fyr uden kondom oveni det med at jeg ca. kun har taget pillerne hver anden dag. Han kom ikke oppe i mig, men der kan vel være kommet præ-sæd? Der gik ca. en måned siden jeg var sammen med ham. Så her for tre dage siden var jeg sammen med en anden fyr, uden kondom og vi var sammen tre gange på samme aften, han kom heller ikke op i mig, men ud over min tissekone. Så jeg blev nervøs for om jeg var gravid, derfor valgte jeg at tage en fortrydelsespille, som jeg tog lige inden 72 timer efter det skete. Her i dag (som er dagen efter jeg tog den) har jeg fået ca. to dråber blod i trussen. Hvad kan de to dråber blod betyde? Kan jeg være gravid? Jeg er virkelig nevøs for det? Og hvor lang tid er det der skal gå før man kan se noget på en graviditetstest? Håber virkelig i kan hjælpe mig.
Kommentarer
Hvis man glemmer en p-pille, så skal man tage den så snart man husker det, også selvom det betyder, at man tager to på én gang, så det er forkert hvad du skriver.
Jose:
Pletblødning er som nada skriver helt normalt efter man har taget en fortrydelsespille, og det har intet at gøre med en abort og det har intet at gøre med at du er gravid. Læs indlægssedlen.
En graviditetstest er beregnet på at blive taget når man burde have fået menstruation.
Hvorfor tager du p-piller når du ikke tager dem hver dag? Der er ingen grund til at spise hormoner når du alligevel ikke får den rigtige virkning af dem. Uanset om du tager p-piller eller ej bør du bruge kondom når du har sex. Du skal tage til lægen og blive testet for kønssygdomme. Du har haft sex med (mindst) 2 fyre uden kondom, så du kan sagtens have fået en sygdom - også uden at du har symptomer. Så kan du samtidig tale med lægen om prævention.