Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er jeg gravid?

Redigeret 4 august, 2012, 13:34 i Prævention
Hej. Jeg glemmer rigtig tit, at tage mine p-piller. Her den seneste måned har jeg ca. taget dem hver anden dag og så de dage, jeg har opdaget at jeg har glemt dem, har jeg så tage to på en dag. Det sker tit. Mit problem er, at jeg har været sammen med en fyr uden kondom oveni det med at jeg ca. kun har taget pillerne hver anden dag. Han kom ikke oppe i mig, men der kan vel være kommet præ-sæd? Der gik ca. en måned siden jeg var sammen med ham. Så her for tre dage siden var jeg sammen med en anden fyr, uden kondom og vi var sammen tre gange på samme aften, han kom heller ikke op i mig, men ud over min tissekone. Så jeg blev nervøs for om jeg var gravid, derfor valgte jeg at tage en fortrydelsespille, som jeg tog lige inden 72 timer efter det skete. Her i dag (som er dagen efter jeg tog den) har jeg fået ca. to dråber blod i trussen. Hvad kan de to dråber blod betyde? Kan jeg være gravid? Jeg er virkelig nevøs for det? Og hvor lang tid er det der skal gå før man kan se noget på en graviditetstest? Håber virkelig i kan hjælpe mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Du bekymrer dig kun om graviditet men ikke om kønssygdomme når du går i seng med forskellige mænd. Du skal vide at p-piller beskytter ikke mod kønssygdomme, jeg vil heller frygte en kønssygdom end graviditet. Man kan godt få pletblødning af at tage fortrydelsespille det står jo i pakken hvis du læser under bivirkninger.
  • Indstillinger
    Hej din fortrydelses pille er netop som en abort hvis der var en befrugtet æg. derfor vil du få en hurtig menstruations blødning, så bliv ikke bange det kan vare nogle dage, kun hvis der kommer mere blod end en almindelig menstruation skal du kontakte læge. Og når du glemmer en P - pille må du ikke tage to samme tid. bare tag den ene. måske du skulle overveje en anden form for prevention så du ikke skal gå og huske. der er p sprøjte i armen , pesar , spiral , og pas på dig selv med mange skiftende mænd. han skal ikke spærme på din tissekone. ved uheld kan der komme spærm der løber ned . hvis du ligger ned. Køb dig nogle kondomer , og forlang at manden bruger kondom , hav nogle parat som du finder frem, og du tager på, hvis manden nægter at have dem på. så afvis at have samleje. Husk du skal ikke have samleje bare for at tilfredsstille mændene . men prøv at blive mere stærk i at forlange brug af kondom indtil du har en mere stabil kærste. og bliv testet for køns sygdom, hvis du går med klamydia, det smitter , og det kan skade dig så det bliver svært at blive gravid og få børn, når den tid kommer til dig. du lyder så ung endnu.
  • Indstillinger
    Spider:
    Hvis man glemmer en p-pille, så skal man tage den så snart man husker det, også selvom det betyder, at man tager to på én gang, så det er forkert hvad du skriver.

    Jose:
    Pletblødning er som nada skriver helt normalt efter man har taget en fortrydelsespille, og det har intet at gøre med en abort og det har intet at gøre med at du er gravid. Læs indlægssedlen.
    En graviditetstest er beregnet på at blive taget når man burde have fået menstruation.
    Hvorfor tager du p-piller når du ikke tager dem hver dag? Der er ingen grund til at spise hormoner når du alligevel ikke får den rigtige virkning af dem. Uanset om du tager p-piller eller ej bør du bruge kondom når du har sex. Du skal tage til lægen og blive testet for kønssygdomme. Du har haft sex med (mindst) 2 fyre uden kondom, så du kan sagtens have fået en sygdom - også uden at du har symptomer. Så kan du samtidig tale med lægen om prævention.
Log in eller Registrér for at kommentere.