Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hjælp til sprunget korsbånd - stadig problemer..

Redigeret 2 august, 2012, 12:39 i Fod- og knæskader
Hej :)
Jeg er en pige på nu 18 år. Har blevet opereret 2 gange for sprunget korsbånd i juli 2009 hvor de tog noget fra underlåret og lavede en ny, og oktober 2011 hvor de tog noget fra knæet og lavet en ny korsbånd. Skaden skete efter en fodboldkamp. Jeg gik rundt med et sprunget korsbånd i næsten et år, da min kommunes sygehus ikke mente der var noget galt, men jeg kunne gå ganske normalt hvor mit knæ gik af led. Jeg blev sendt til Herning, efter 5 min kunne de sige jeg skulle opereres hurtigst muligt, da den var meget løs.
Jeg døjer stadig meget med smerter og voldsomme hævelser. Men lige fortiden er det helt skidt til. Jeg kender lidt smerterne fra anden gang, hvor den åbenbart var sprunget, men kan ikke forstå hvorfor den skulle være det igen, da jeg har holdt mig væk fra alt kontakt sport og kun holdt mig til genoptræning, dog arbejdet en del, men har simpelthen sagt op da benet ikke kunne klare det i længden, da smerterne var så tunge. Smerterne piner mig hver dag. Det gør specielt ondt ved siden af knæet, nede nunder knæskalden eller direkte midt på. Da jeg egentlig er en meget aktiv person, og vil gerne til at begynde i motionscenter, tænkte jeg på, om det evt. ikke kan hjælpe med nogle øvelser så benet muligvis kan blive stærke, og om det så ikke vil hjælpe mig af med smerterne og problemerne i min hverdag? Bare at sidde på skolebænken, kan give mig masser af smerter. Håber I kan give gode råd, da jeg helst ikke vil slutte min drøm om at komme ind til politiet og kan komme til at løbe et par gange i ugen igen, fodbold drømmen var nok at miste. Håber virkelig I kan hjælpe mig!
Mvh
Trine Christiansen.
Log in eller Registrér for at kommentere.