Venlafaxin Orifarm - bivirkninger

Redigeret 22 oktober, 2017, 09:56 i Åben debat om depression
Jeg får pt. 225 mg Venlafaxin om dagen. Har tidligere kun taget 150 mg, hvilket jeg engang håber på, at komme ned på igen.
Den største bivirkning jeg har, er øget svendtendens. Det er en meget stor belastning for mig.
Jeg kan vågne om natten og sveden driver af mig. Sengetøj, nattøj mv. er drivvådt. Det samme kan ske om dagen. F.eks. ved indtagelse af varme drikke, når jeg går hurtigt, cykler eller blot gør nogle helt almindelige daglige ting i hjemmet. Der skal næsten ingenting til, før jeg sveder over hele kroppen og det så meget, at jeg kan mærke, at det løber ned ad ryggen og at mit hår bliver vådt.
Da jeg startede på depressionsmedicin fik jeg Efexor. Her havde jeg ikke helt den samme bivirkning!
Jeg ser frem til at høre, om der er andre, der har den samme bivirkning og hvad der evt. er blevet gjort ved det.
Birgitte04.
«1

Kommentarer

  • Hej
    Jeg har haft de samme problemer som dig, og fatter ikke hvorfor jeg ikke gik til læge med det før end jeg gjorde - men på en eller anden måde kunne jeg ikke indse det var medicinen..
    Alt er præcist som du beskriver - meget hæmmende, og man bliver nærmest bange for at komme ud blandt andre mennesker samtiding med at det jo heller ikke er super fedt at vågne badet i sved.
    Min læge skiftede straks venlafaxinen ud med Citralopram, men jeg har kun fået det i en 2 ugers tid, og har ikke oplevet den store forandring endnu. Men det er åbenbart et kednt fænomen at medicinen giver disse bevirkninger, så skynd dig at få fat i lægen og få skiftet :)
  • Hej Janine3,

    Tak for dit indlæg. Det stiver mig noget af, at der er andre, der har eller har haft de samme problemer som mig.
    Lige et spørgsmål: har du prøvet Efexor?

    Vil du skrive igen, når du ved hvordan Citralopram virker?
    Venlig hilsen Birgitte4
  • Fik faktisk Efexor i starten, men kan ikke huske hvorfor det blev lavet om. Jeg vender tilbage med forhåbenlig gode resultater!
  • Da apotekerne skal udlevere det billigste præparat, er Efexor ude og kopipræparaterne inde. Efexor er meget dyrere, og man får kun godtgjort det samme som ved kopierne. Her tænker jeg på Sygeforsikringen Danmark.

    Jeg venter spændt på at høre fra dig igen.

    Vh. Birgitte
  • Jeg har lige været i kontakt med lægen, fordi jeg absolut ingen forskel har følt endnu, og han siger man skal vente i 2 mdr for at kunne se et resultat - vender derfor tilbage senere :)
  • Held og lykke med det. Venlig hilsen Birgitte
  • jeg for også venlafaxin men har ikke haft svedtur af det ,det har hjulpe meget ,også ECTbehandlinge har hjulpe meget ,men har det lidt med har det med hukommeslen ,men håber det vil komme tilbage har været indlaget på bispehuspitale ,så de har hjulp utrolig meget
  • Glæder mig, du ikke har bivirkninger. Hilsen Birgitte
  • Jeg har taget Venlafaxin i lang tid nu og har også oplevet det med svedeture. Det aftog dog efter noget tid heldigvis.
    Men er stadig ret irriterende og håber for dig det aftager hurtigt
  • Therese, tak for dit indlæg, dejligt for dig, at svendtendensen er i aftagende. Jeg har nu trappet ned til 150 mg om dagen samt skiftet til Venlafaxin Hexal. Det befinder jeg mig nogenlunde med, dog er den øgede svendtendens ikke aftaget nævneværdigt. Men, jeg håber .....
Log in eller Registrér for at kommentere.