Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ni brækkede ribben

Redigeret 29 juli, 2012, 08:02 i Åben debat om smerter
en punkteret lunge og et brækket kraveben.
Min søn har voldsomme smerter efter, at være blevt kørt ned. Han er nu hjemme fra sygehuset, men er smerteplaget og hjælpeløs på mange måder.
Findes der nogen her på netdoktor, der ved hvorlænge det står på med smerterne.
Jeg forstår heller ikke, at han ikke kan få hjemmehjælp til lidt hjælp. Han bor alene, han kan ikke handle ind, lave mad, vaske tøj eller bare gøre fornødent rent.
Er der nogen der ved noget om, hvordan man evt. får hjælp.
Han blev kørt ned i en højresvingsulykke. Han kom på knallert på cykelstien, og bilen ramte ham helt oppe på cykelstien.
Forsikringen henviser til kommunen, og kommunen henviser til forsikringen på forespørgsel om hjælp i dagligdagen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Han skal henvende sig til lægen, og få ansøgt hjemme hjælp , det er lægen der skal give tilladelse til at de kommer ud. vi har været ude for syghus ikke automatisk sender hjælp med i hjemmet. og han skal også have noget medicin der kan tage smerterne bedre. i skal altid ringe til lægen hvis smerterne ikke tages af den medicin, lægerne har altid noget der er stærker. ellers må han på syghus igen , og passes der.
  • Indstillinger
    Hej Victoria

    Jeg har ingen erfaring med hjemmehjælp. Men angående smerter, så har jeg flere gange efter operationer fået at vide af lægerne, at det er bedst for organismen at være smertedækket.

    Rent lægeligt mener jeg ikke, at der er nogen grund til, at din søn skal udholde så mange smerter – snarere tværtimod. Man går vel og spænder, når man har så ondt, og det er sikkert ikke godt for helingsprocessen.

    Den eneste positive funktion, smerter kan have, er - så vidt jeg kan se - at de advarer én om, at man skal passe på, at man ikke overbelaster det skadede sted. Men det er din søn formodentlig klar over, når han er kommet så slemt til skade.

    Det må være en forglemmelse fra sygehusets side, at han ikke er blevet oplyst om, hvad han skal gøre i tilfælde af svære smerter. Hvis jeg var din søn, ville jeg kontakte lægen og bede om bedre smertestillende medicin.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Jeg har talt med min søn i dag. Hans nabo har lånt ham sådan en "sækkestol" som kan foldes ud, så den kan lægges i sengen. Den er så god til ham, så han kan sidde og ligge godt.
    Smerterne er begyndt at være for nedadgående.
    Det var også hvad jeg fandt ud af, ved at søge på nettet. Den første uge stiger smerterne, men her bedøvede de ham på sygehuset, med en epiduralblokade i nakken. Så er der altså et par dage, hvor det er uudholdeligt, men nu vender det til det bedre. Men der går vist nok rigtig lang tid, før smerterne er helt væk.
    Han kan stadigvæk ingenting, så i morgen vil han kontakte en advokat. Forsikringen skal jo træde i kraft, også med hjælp i hjemmet, når der er tale om personskade. Men de henviser til kommunen, som henviser til forsikringen.
    Så det går som det plejer. Så må en advokat på banen.
Log in eller Registrér for at kommentere.