Hjem Kvinder Snart gravid

Hvornår får jeg mens?

Redigeret 30 juli, 2012, 04:01 i Snart gravid
Hvor længe efter ÆL kan jeg regne med at få min menstruation? Jeg havde ÆL for ca en uge siden, og har de sidste par dage haft ret ondt i maven (menstruationssmerter) men ingen menstruation, og heller ingen positiv test. Det skal lige siges at vi forsøger at blive gravid, men det er vist ikke sådan lige til. Desværre. Men hvor længe er det normalt at have menstruationssmerter inden menstruationen, og kan de skyldes en evt graviditet allerede?
Håber på svar.
Mvh Krabbe

Kommentarer

  • hej nogle dage før menstruation er normal inden der kommer menstruation. og smerte i lænden. Du må se i din kalender hvornår du plejer at få menstruation. hvis du har skrevet det op. for det er forskellig fra kvinde til kvinde. ægløsning kommer normalt på 6- 9 dag efter endt menstruation , så ny menstruation kommer ca. 14 senere. men prøv at tage en ny graviditets prøve. menstruationen kan godt udeblive en uge , efter nomal tidspunkt, stress og forventning, gør at kroppen udsætter blødning, uden graviditet, men prøv hvis i kan ikke tænke på at blive gravid for det kan slide jer op . prøv om i kan få en almindelig liv. lige pludselig kan det lade sig gøre at du bliver gravid når man mindst venter det. Har din kærste fået testet sin sædkvalitet hos lægen. det kan ofte være grunden , et stille og roligt sex liv, kan nogle gange give bonus. søg hjælp ferclitet hos læge hvis det ikke lykkedes for jer på naturlig lege, jo ældre kvinden er jo sværre er det at blive gravid på naturlig måde. 1 år er normal at prøve uden hjælp. held og lykke med projekt baby.
  • Mange tak for svaret. Problemet er bare at jeg har uregelmæssig menstruation, så min sidste ægløsning var 4 uger efter sidste menstruations første dag (ca), og sidste gang var min cyklus på 5 uger, men der er nu allerede gået 6 uger denne her gang (men stadig med negativ test), dog en del mens-lignende smerter. Skal nok ikke satste på noget, men åh hvor ville det i det mindste bare være rart med en cyklus der var til at regne med... :)
  • hej krabbe i begyndelse af en graviditet. føles det også som menstruations smerte. jeg synes i lige skal få en blodprøve hos lægen , når den anden er negativ . du kan håbe på det er lykkedes. men det er ikke sikkert, sådan har jeg også prøvet hvor menstruation forskubber sig når jeg prøvede at blive gravid, men jeg tænkte der måske var graviditet, men jeg mistet noget der ikke kunne holde graviditeten. men det er ikke unormal at få små aborter i tidlig tid. men om du kan have det kan kun være et gæt. men jeg håber det er lykkedes denne gang. spiser du gra vitamin det kan hjælpe med til at blive gravid. opgiv ikke håbet jeg blev gravid efter 13 måneder vi havde glemt at vi skulle være gravid. så pludselig en dag var jeg gravid. jeg håber det bedste for dig . du kan lige skrive hvis det er lykkedes for dig , jer kærligst
  • det mens smerter du får er fordi din mens er forsinket så den kommer nok snart. Jeg oplever det også en gang imellem når min mens bliver forsinket, den kommer efter et par dage så det er ikke altid det er tegn på graviditet. Prøv at lade vær med at tænke på det for du stresser bar dig selv når du har uregelmæssig mens er det svært at ramme præcis hvornår man har ægløsning. Men tag en test igen hvis du ikke har fået din mens over 2 måneder eller hvis du føler dig gravid.
  • Mange tak for jeres svar. Hvor er i søde. Jeg synes ikke jeg føler mig egentlig gravid, men synesfaktisk at mens smerterne forsvinder. Nogle dage er de der stort set ikke mens de andre dage er tydelige. Men jeg har besluttet mig for at jeg ikke regner med noget som helst og så må tiden vise hvad der sker. Nej jeg spiser ikke gravitamin men folinsyr!e, er det ikke lige så godt ??
Log in eller Registrér for at kommentere.