Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Lymfekræft??

Hej,

Jeg har en kirtel( er ikke helt sikker om det er en lymfekirtel eller mandel) som er større på min højre side..

Og jeg har været til lægen med det 2 gange inden for de sidste 2-4 år sidste gang var i sidste år - og begge gange var det den samme læge..

Hvor han sagde begge gang at det er ganske normalt at have en hævede Kirtel(Lymfekirtel) på halsen - også sagde han at den vil ikke blive mindre hvis jeg hele tiden rørte ved.. og det har så ikke gjort det sidste års tid cirka - og der stadigvæk noget som er større( en kirtel/ måske en lymfekirtel) ved min højre side af min hals end ved min venstre side?

Har min læge ret i at det er normalt at have en hævde kirtel/lymfekirtel i så lang tid ?
For jeg har læst på en netdoktoren, hvis man har en hævdelymfekirtel - så skal man have det tjekket, og nu har jeg haft en hævde kirtel/lymfekirtel i 3-4 år..

Skal jeg prøve at det undersøgt igen af en anden læge ? For jeg flytter til en anden by her til august( 13 august) så når jeg har fået en anden læge, så få det tjekket igen ?? hvad synes i ??

Kommentarer

  • Er man urolig over noget og ikke mener at have fået en ordentlig forklaring, så er det bestemt ingen skade til, at forhøre sig hos en anden læge. Ingen er fejfrie, heller ikke læger.
    Du kunne jo også få undersøgt blodet om alt viser sig at være i orden. En ringe ulejlighed for lægen og stor beroligelse for dig.
  • Hej Fiskemanden1

    I flere år har jeg haft en hævet lymfekirtel i højre lyske. Den gør ikke ondt og bliver hverken større eller mindre.
    Jeg fik for år tilbage en hævet lymfekirtel fjernet i venstre lyske som heldigvis var godartet. Derfor tager jeg det mere roligt med den i højre side. jeg holder dog øje med om den vokser.

    Hvis du er utryg, syntes jeg du skal gå til læge. At du flytter til en ny læge gør at du kan få en anden læges vurdering hvilket somme tider er godt.

    Det jeg egentlig bare vil sige til dig er, at en hævet lymfekirtel ikke er lig med en ondartet kirtel - men dermed er ikke sagt du ikke skal være på vagt.

    Hilsen
    Cedeho63
  • Men nu har jeg haft den i lang tid ?

    Hvis det er kræft - Vil der så ikke komme nogle symptomer jeg kan mærke?

    Bestiller en tid, når jeg flytter her til den 13 august eller skal betstille en tid NU ==
  • Min mor har lymfekræft. Hun fik det konstateret efter at have fået en hævet lymfekirtel fjernet. Hun havde ingen symptomer der kunne advare om noget. Men det skal siges den voksede og var ikke samme størrelse over længere tid.
    Jeg ved de spurgte hende om hun led af nattesved og hun var træt. men hvad angår træthed kan det jo skyldes mange andre ting.

    Jeg syntes du skal besøge din læge, for at du kan få ro i sindet. Det gjorde jeg selv. Tror endda de til sidst gik med til at fjerne min hævede lymfekirtel i lysken fordi de mærkede jeg var urolig - det var samtidig med min mor havde fået det konstateret, så jeg var ret hys :O)
Log in eller Registrér for at kommentere.