Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smitter fodvorter under behandling?

Redigeret 24 juli, 2012, 05:15 i Åben debat om hud og hår
Overskriften siger vel det hele:-)

Kan huske som barn at jeg skulle ha' strømper på i bad og alle andre steder..
Min kæreste mener absolut ikke der er nogen grund til det, når fodvorten er under behandling

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg vil næsten tro, det kommer an på behandlingen. Hvis fodvorten er lukket inde med f.eks. neglelak, så smitter den ikke, så vidt jeg ved.
    Hvis ikke, så vil små hudrester smitte.
  • Indstillinger
    Den bliver behandlet med en creme, der bliver smurt på hver aften
  • Indstillinger
    Jeg ser lige du kalder dig maddike. Meget morsomt.

    Jeg mener bestemt at vorten skal være lukket inde for ikke at smitte. En creme, hm, jeg tvivler på det er nok. Den skal dækkes med et plaster. Der kan jo drysse små hudflager af og de smitter.

    Der skrives altid fodvorter kan være svære at slippe af med, men at de forsvinder i løbet af to til tre år. Jeg syntes det lyder som noget vrøvl, for der er jo hele tiden nye vorter, der kan smitte.
    Jeg havde en engang. Den blev frosset nogle gange uden nogen som helst virkning. Så fik jeg rådet om neglelak. Jeg smurte det på i 14 dage, morgen og aften og så var den stendød. Samtidig vidste jeg, den ikke kunne drysse og smitte.
    Min søn havde en meget stor, det tog ham en måned af få den væk med neglelak. Jeg ved, der skrives neglelak kun lukker dem inde, men det er vrøvl, det slår dem ihjel.
  • Indstillinger
    Nu kommer jeg til at tænke på da min søn var 7 år. Han var blevet smittet med fodvorter under den ene fod. Jeg var hos lægen, hvor vi fik recept på en creme. Den skulle smøres på morgen og aften og DÆKKES MED PLASTER.

    De forsvandt til sidst for jeg var flittig og behandlede dem som anvist. Men stakkels ham, for de var ømme at gå på.


    http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medi ... spx?Id=384

    Måske tager jeg fejl. Her står cremen danner en hård hinde efter et par minutter. Men jeg ville ikke løbe nogen risiko. For hvor længe holder det.
Log in eller Registrér for at kommentere.