Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ung med LS og operation. PLEASE SVAR

Redigeret 29 september, 2012, 12:55 i Lichen Sclerosus
Hej alle!
Jeg er en unge pige på 16 og har fået konstateret Lichen Sclerosus for et års tid siden. Jeg står desværre og skal opereres pga. af noget sammenvoksning ved skeden som gør at jeg ikke kan dyrke sex. Jeg kan få lave en lille operation hvor de bare skære sammenvoksningen over og hvis lægen kan se det ikke er godt nok vil han lave en større hvor han skær længere op ( altså hvor de indre skamlæber skulle have været osv) hvor jeg bliver nød til at få taget hud fra inderlåret (hvis det bliver den store operation). er der nogen der kan fortælle omkring en lignende operation om hvordan det er gået og har påvirket dig osv?
- en anden del af situationen er at ja, jeg har ikke haft sex... men har dog lavet en del med en fyr jeg var kærester med, jeg kunne sagtens blive våd men jeg synes slet ikke jeg blev ligeså ophidset inden jeg havde problemer med mit underliv. ligesom jeg ikke rigtig kan blive særlig tændt? han rørte mig ''på klitoris'' og jeg kunne stort set intet ophisende mærke, det føltes bare ubehageligt på huden... jeg kan tydeligt mærke forskellen fra før jeg havde problemer og til nu. jeg er bange for mit sex-liv ærlig talt bliver noget møg da jeg jo dårligt nok har haft et... håber nogen kan komme med nogen erfaringer eller kommentare til min situation.
mvh fra en lidt bedrøvet ung teenager. /-;

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære teenager
    Hvor dumt for dig, at jeg først ser dit nødråb nu. Jeg har været borte fra debatten nogle måneder.
    Mon du er blevet opereret i mellemtiden?
    Det du skriver omkring ændring af følelsen ved berøring og sex er desværre en helt almindelig konsekvens af LS. Mange fortæller, at det føles helt forkert, at det er svært at føle ordentlig lyst osv.
    Du er ung, og skal leve med denne sygdom resten af livet.... så det er vigtigt du finder nogle at tale med det om. Det første skridt er det du har gjort ved at henvende dig her. Desværre uden den ønskede reation.
    Jeg håber imidlertid du ser dette svar, selvom det er længe siden du skrev.
    Der findes en patientforening for LS. De har en hjemmeside som hedder:
    www.lichensclerosus.dk
    Prøv at læse her, og se om der er noget du kan bruge. Der findes andre unge i landet som dig. Desværre går de fleste i mange år med gener, ubehag, bekymring og bliver behandlet for svamp, hysteri osv. før de ender hos en gynækolog som kan se hvad det er.
    Jeg håber det bedste for dig, skriv gerne hvis du ser det her, og lad mig vide hvordan det er gået.
    Mange hilsner Anette
  • Indstillinger
    Hej Anette! Tusind tak for dit svar, kunne ikke undgå at sidde med tåre i øjnene da jeg så edu havde svaret herinde.
    Jeg kender godt til hjemmesiden du snakker om, men jeg ved ikke... jeg synes ikke jeg har fået så meget ud af den, da jeg vidste mange af de ting som står der i forvejen. Heldigvis har jeg lidt kontakt til en kvinde som også har sygdommen.
    Nej jeg er ikke blevet operet endnu, men bliver det engang først på måneden i oktober, hvilket jeg glæder mig til at få overstået. (-:
  • Indstillinger
    Hej 1wannabelieve.

    Jeg har lige fået konstateres LS og ved hvor meget den diagnose slog mig ud ifht. udsigterne på det seksuelle område og jeg er trods alt en moden kvinde på 45.

    Jeg er ikke i tvivl om at du nok skal få et godt sexliv -for heldigvis er der jo andre erogene zoner, som kan hjælpe dig med at blive "tændt". Men indrømmet det er da en hård sygdom at få så tidligt i livet.

    Jeg håber din operation går godt og du kan nøjes med det mindre indgreb.

    De varmeste tanker
    Mai.
  • Indstillinger
    Hej Mai!
    mange tak for dit svar, ja.. det ikke nemt, men jeg bliver forhåbentlig bare stærkere af at få modgang (-:
    er ked af at høre du også har fået konstateret sygdommen, håber dig det bedste.
    - Karoline.
  • Indstillinger
    williamsewilliamse
    Redigeret 1 januar, 2022, 17:27

    Emuaid - https://shytobuy.dk Veldig bra produkt!

Log in eller Registrér for at kommentere.