Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Rogaine, Propercia, Hårtransplantation og Motion

Redigeret 28 december, 2012, 19:15 i Hårtab
Hej alle sammen,

Jeg er en fyr på 30 år. Jeg har mistet hår fra jeg har været 21. Gået med kasket de sidste 4-5 år pga manglende selvtillid og mærker efter bumser på hovedbunden som gjorde at jeg ikke gik rundt barberet.

Jeg har været til mange læger som ikke har kunne hjælpe, ej heller hårklinikken hvis produkt havde en allergisk reaktion på mig. De ville dog ikke indrømme det.

Jeg har gået rundt og leget med ideen om en hårtransplantation, dog kan jeg se at det koster meget og man skal nok få foretaget et pr af disse for et tilfredsstillende resultat...dvs man skal have nok penge og masser af side og nakke hår, som jeg ikke tror jeg har efter mit massive hårtab de sidste 8-9 år.

Stadig ønsker jeg at forbedre mine chancer for hår på hovedet, og mens jeg stadig leger med ideen, er jeg begyndt på Propercia. Der er gået cirka en måned nu.

Jep, den har bivirkninger. Kan også føle nedsat libido...men det er ikke så værst...ihvertfald ikke endnu.

Det jeg vil spørge om er de personer som allerede har taget propercia i mere en halvt år. Du fælder hår fra 1-4 måneder, hører jeg. Jeg begyndte vist idag, så jeg barberede mig skaldet for ikke at se på det. Derfor er folk som har taget det over 6 måneder vigtige.

Træner i? Dvs motionere i? Jeg vil gerne vide om det har en effekt hvis jeg træner eller ikke træner (får man flere eller mindre afhængig om man træner og spiser sundt), så begge er velkomne til at besvare dette.

Er der folk som tager eller har taget både Rogaine og Propercia? Jeg vil gerne vide hvad der er sket med folk som har taget begge, men så er stopped med Rogaine. Jeg tænkte nemig på at gøre dette, få flere hår på hovedet og så se om jeg kan beholde hår fra Rogaine via Propercia.

Angående hårtransplantation....hvis man har tynd hår på toppen, måne og lange tindinger....og får en hårtransplantation...vil det betyder at man stadig kan se huden eller bliver næsten all huden dækket?

Takker for alle fremtidige svar, som helt klart vil hjælpe me ;)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej andersen22

    Jeg har ikke tænkt mig at stoppe med Propercia, idet jeg har en stor måne og denne skulle helst blive mindre via Propercia. Jeg er så lige begyndt så jeg bliver nok ved i et helt år. Jeg har også hørt fra hårtransplantation folk at det er bedst at spise disse så når man for taget hårtransplantationen så vil de nye sække få energi pga mangel af DHT uden at de dør. Dvs chance for at alle hårsække overlever er større.

    Angående blandingen, så læser jeg tit folk der blander Rogaine og Propercia. Ser du Propercia virker for det meste på issen, så når du fælder hår pga produktet så hjælper den kun ved issen. Rogaine siges at hjælpe over det hele, men det er en messy affære. Det er for det meste på amerikanske forums, og i mine øjne er de lidt for vidtgående, så derfor er jeg interesserede i at høre fra de danske personer som har prøvet dette. De findes, ihvertfald før der skete en reset af forummet. ;)

    Du siger "bør ikke blande", taler du fra erfaring eller noget du har læst frem til? Kunne godt tænke mig at høre mere om det :)
  • Indstillinger
    Hvilken form for allergisk reaktion havde du - muligvis mod hårklinikkens produkter?
Log in eller Registrér for at kommentere.