Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvornår virker p-piller ?

Redigeret 23 februar, 2017, 10:49 i Åben debat for kvinder
Hej
Jeg ville bare høre om der er nogen der har
styr på, hvor lang tid der går før ens p-piller begynder at virke?
Jeg mangler 4 piller før jeg har taget dem i en måned. Jeg har været sammen med min kæreste en gang uden at bruge kondom og nu er vi lidt bekymret og overvejer at købe en fortrydelsespille, men vil helst undgå det hvis p-pillerne allerede virker optimalt

På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det har noget at gøre med, hvornår du begyndte på p piller. Så dine oplysninger er en smule mangelfulde. Men har du taget dem i tre uger skulle du være sikker efter hvad jeg ved..
  • Indstillinger
    Begyndte du på første menstruationsdag virkede de med det samme. Begyndte du på et tilfældigt tidspunkt gik der to eller tre uger før de virkede, det kan jeg ikke huske.
    Men uanset hvad så skal du ikke tage en fortrydelsespille.
  • Indstillinger
    Hej :)

    Jeg har fundet en kanon artikel, som forklarer rigtig godt, hvornår p-piller virker:

    https://www.practio.dk/artikler/hvornaa ... r-p-piller

    I artiklen står der, at hvis man starter på p-piller, så er man beskyttet fra dag 1, hvis man tager sin første pille inden for de 5 første dage af sin menstruation. Hvis man tager p-pillen på alle andre tidspunkter, er man først beskyttet 7 dage efter, hvorfor det er vigtigt at beskytte sig i denne periode f.eks. med kondom.

    Prøv at læse artiklen.

    Vh
Log in eller Registrér for at kommentere.