Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme

Mit ene øje føles tørt, tungt og måske trykkende.

Redigeret 22 juli, 2012, 04:50 i Åben debat om øjne
Det er faktisk gennem hele dagen, at den fornemmelse er der.
Om morgenen kan det ene øje føles ekstra tørt, men hvis jeg blinker nogle gange eller gaber for at fremprovokere noget tårevæske så bedres det hurtigt, men helt godt bliver det altså ikke.
Problemet var større dengang jeg brugte kontaktlinser (sov aldrig med dem).

Jeg har for et par mdr. siden fået foretaget en LASEK øjenlaseroperation og er rigtig glad for det. Jeg havde som en bonus håbet på at den tørre/tunge fornemmelse i det ene øje ville forsvinde, da jeg havde mistanke til at kontaktlinser kunne have forårsaget problemet - men det lader det ikke til, med mindre det skulle have skabt varig skade.

Jeg har prøvet Systane kunstige tårer, og det hjælper måske en anelse på tørhed, men synes stadig jeg er tung i hovedet. Det er lidt svært at beskrive/vide om det er i selve øjet eller noget ondartet evt. kan trykke på øjet?

Det føles til at være enten i eller omkring øjet og måske halvdelen af hovedet i samme side som det irriterede øje.
Øjet er ikke rødt og en øjenlæge har intet galt kunnet se.
Jeg får dagligt en tablet mod græspollenallergi, og de kan give tørre øjne, men det andet øje fejler jo intet.
Tårevæsken er testet med noget farve - og der skulle ikke være problemer.

Håber nogen kan give gode råd samt bud på, hvad det kan være. Vil også gerne høre, hvis andre har lignende problemer.
(Jeg er 30 år.)

Kommentarer

  • Det er hårdt og jeg føler med dig.
    Jeg syntes ikke det lyder som øjenlægen har gjort særlig meget for dig. Har han kigget grundigt ind i dit øje.
    Øjet bliver dryppet og man ser ind i et apparat. Øjenlægen kan se forskellige ting inde i øjet om alt er, som det skal være.
    Du skriver jo, du er nervøs for noget ondartet, men det kan øjenlægen se, hvis der er noget.

    Så tænker jeg på, får du medicin af nogen slags, f.eks. p piller. Det kan også være gener derfra.
    Eller din tårevæske ikke har ordentlig forbindelse til dit øje.

    Jeg kan godt forstå du føler dig tung i den ene side af hovedet eller har en mærkelig fornemmelse. Hvis du hele tiden bliver generet af dit øje spændes musklerne. Det har jeg også oplevet.
    Efter hvad du fortæller lyder det til dit ene øje er for tørt. Jeg ville kontakte øjenlægen igen, eller en anden øjenlæge, for at blive hjulpet bedre.

    Husk, medicin, også p piller, kan påvirke øjnene.
  • Jeg fik ikke skrevet, at jeg er en fyr.

    Øjenlægen kiggede mig i øjet, men tror ikke jeg blev dryppet forinden.
    I hvert fald kunne de ikke se, at der skulle være noget galt.

    Skal ikke kunne sige, om det alligevel kan have noget med tårevæsken at gøre.

    Det er muligt, at jeg spænder i øjet eller hovedet generelt pga. irritation - det lyder rigtigt.

    Jeg får ikke andet medicin end det nævnte.

    Må prøve lægen og en anden øjenlæge.
Log in eller Registrér for at kommentere.