Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

livmoderhalskræft

Redigeret 2 januar, 2013, 12:25 i Kræft i underlivet
Fik for et års tid siden lavet kejlesnit, pga celleforandringer og skal ha lavet en ny her til august. Men er har nu pletblødt brunt de sidste to dage og har læst mig frem til, at det evt kan være kræft. Nogen som kan hjælpe mig?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg forstår godt du er nervøs. Jeg husker da det var mig selv, det drejede sig om. Den dag, jeg fik at vide der var unormale celler og jeg skulle have foretaget keglesnit, jeg tudede af skræk på toilettet.

    For lægen sagde det bare koldt og det var så det. Jeg anede ingenting og fik intet at vide. Jeg troede nu skulle jeg dø.
    At de dog ikke snart lærer man bliver temmelig chokeret og har brug for en smule forklaring. Men det er systemet måske koldt over for.

    Celleforandringer er IKKE kræft. Når du "bare" skal have keglesnit så tror jeg ikke det er kræft. Men det bliver naturligvis undersøgt efterfølgende.
    Kan det være dig en trøst at jeg dengang også havde både brunt udflåd og blødninger næsten hele tiden efter keglesnittet. Jeg fik til sidst fjernet livmoderen, men det var IKKE kræft.

    Men nogen forklaring på hvorfor det var sådan fik jeg ikke. Jeg har bildt mig selv ind, det er lægens skyld. Men den forklaring passer måske ikke, men ingen fortalte mig noget.
    Det eneste jeg tilfældigt hørte var, der også sad en polyp. Hvad det så skulle betyde.
    Skulle der alligevel være tegn på kræftceller, så bliver livmoderen heldigvis fjernet i tide, for du er jo blevet holdt øje med, som jeg blev dengang.

    Det at jeg fik fjernet livmoderen var en meget stor lettelse og jeg har aldrig haft ubehag efterfølgende, tværtimod.
    Men folk var så uvidende dengang, at de nærmest troede nu groede der mos på mig. Så jeg lærte hurtigt at holde mund med min operation. Heldigvis er det anderledes i dag.

    Jeg tror du skal være glad for der bliver holdt øje med dig, det ville være meget værre, hvis du havde gået i nogle år før det blev opdaget, der var noget galt. Som der fortælles i artikler: Kom i tide. Det har du så heldigvis gjort.
  • Indstillinger
    Hej Louise
    Blødte du brunt efter keglesnittet? det skal lige siges det gjorde jeg også efter mit, og også efter sidste vævsprøve jeg fik taget i Oktober 2012. Jeg vil tilmed spørge jeg kvinder om I ved om man må få den HPV vaccine mens man er gravid? Jeg har det sidste år haft meget negative celler igen, og er først nu blevet bekendt med at jeg i en alder af 31 år. kan få vaccinen ved selv at betale.
    Kh
  • Indstillinger
    Det frarådes at blive vaccineret under graviditet.
  • Indstillinger
    Okay tak for svar :)
Log in eller Registrér for at kommentere.