Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

"Muskeltrækninger" i halsen.

Hej.

Jeg skriver her for at få en mulig klarhed på et mindre problem.
I snart 4 uger har jeg haft en fornemmelse af at mine muskler i halsen er meget spændte, det føles i hvert fald sådan. Når jeg kigger opad (løfter min hage så højt jeg kan) spænder det i min hals i begge sider samt ofte også hen over hagen. I starten var det særligt slemt, og nu kan jeg have det gentagende gange om dagen, dog med stop hvor det faktisk er "væk" og hvor jeg ikke kan mærke noget. Jeg har haft en tendens til at "føle" på min hals, for at mærke efter knuder og lign., og jeg synes da også i starten af mine muskler (kirtler?) ved siden af hagen var ret anspændte. Disse føles dog ikke nær så spændte/store mere. Min hals føles og ser umiddelbart meget normal ud. Disse "muskeltrækninger" kommer og går til stor irritation.

Er der nogen herinde der kan fortælle mig - eller blot have en ide om hvad det kan være? Til tider er jeg ret nervøs for hvorvidt det kan være alvorligt eller ej.

På forhånd tak.

Venlig hilsen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    jeg har læst hvad Du har skrevet, får du nogen form for medecin?

    jeg har selv en hævet svælgmuskel i halsen så jeg til tider føler jeg er ved at blive hvalt, er det det?
    Det er meget ubehageligt og mit kommer af at jeg for 4 år siden fik ketogan som jeg så afleverede tilbage igen da det kom men er ikke gået væk.
    Knuser Trille
    PS det kan være nervøst?????
  • Indstillinger
    Hej
    Hævede kirtler tyder på at dit immunforsvar er belastet, har du 'noget i kroppen'? Gå til læge og få det undersøgt hvis det varer ved eller gør dig urolig. KH
  • Indstillinger
    Hej!
    Tak for Jeres svar!
    Der har faktisk ikke været noget de sidste 5 dage, men den sidste uge inden var det også begyndt at blive bedre. Jeg forestiller mig at det er nogle forstrukne muskler, sener eller lign. Udover det med halsen, har jeg følt mig helt på toppen.

    Hvis det kommer tilbage, søger jeg klart læge.

    Venlig hilsen
  • Indstillinger
    - jeg tager i øvrigt ingen former for medicin.
  • Indstillinger
    ÅH....... Jeg håber snart at der er en der skriver til mig, da det ikke er til at holde ud.
    Knuser trille
Log in eller Registrér for at kommentere.