Hjem Muskler, led og knogler Diskusprolaps

Snurrende fornemmelse i ben

Redigeret 29 august, 2012, 13:47 i Diskusprolaps
Hej med jer.

Jeg er en pige på 25 år, som fik konstateret en diskusprolaps ved L5/S1 i 2009, og har prøvet at træne det væk, men uden held.

Jeg har summen/snurren i mit højre ben, føler der "mangler" kraft i benet ofte, har mange smerter i benet og føler en uro i det hele tiden. Hvis jeg prøver at gå på tæer på det højre ben, bliver det træt i løbet af 1 sek. og bagefter har jeg så ondt at jeg kunne skrige.

Nogen der har nogen erfaringer??

Kommentarer

  • Altså, hvis du har snurrende fornemmelse, nedsat kraft og mange smerter ved tågang, så er det fordi dine nerver i rygmarven er klemt. Det kan du desværre ikke træne væk. Du risikerer varige nerveskader hvis du ikke får gjort noget ved det meget meget snart.

    Nu er det jo weekend, men du burde faktisk ringe til vagtlægen. Du kommer nok ikke uden om operation, men som det mindste skal du snarest muligt vurderes af en rygkirurg.

    Jeg er ked af at du i så ung en alder allerede skal trækkes med diskusprolaps. Desværre vælger vi jo ikke selv.

    Jeg ønsker dig al mulig god bedring. Du lyder som en sej pige, så du skal nok klare det.
  • Tusind tak for hjælpen... Jeg prøver at ringe til min læge i morgen... Tror bare ikke de vil gøre noget, da jeg har spurgt deM mange gange...
  • Jeg ved ikke om du har fået snakket med lægen og er blevet henvist til sygehus i en fart. Men i følge retningslinierne SKAL din læge henvise dig, når du har pludselig nu har symptomer på nervepåvirkning. Og du SKAL vurderes med MR skanning og af en rygkirurg.

    Ondt i ryggen alene, selv om det er meget smertefuldt, er en helt anden fredelig sag, der skal trænes væk.

    Hvis du ikke har kunne ruske op i din læge, så vent til kl 16 og ring til vagtlægen. Og skift læge!

    Normalt vil jeg mene at den praksis med bare at ringe til vagtlægen er spild af samfundets sparsomme ressourcer, men i dit tilfælde er det faktisk lige omvendt. Ingen, og slet ikke dig, har nogen som helst gavn af, at du får en kronisk funktionsnedsættelse i så ung en alder. Så slå i bordet!. Tag en veninde/ven eller dine forældre med, som kan bakke dig op.
  • Hej prøv at se på www.minryg.dk de kan hjælpe dig
Log in eller Registrér for at kommentere.