Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hvad prøver min krop mon at fortælle mig?

Redigeret 7 september, 2012, 12:12 i Åben debat for mænd
Hej forum brugere.

Jeg har for et par dage siden fået 2 symptomer som jeg i starten ikke fandt relateret til hinanden men her i dag gik det så op for mig at de nok står i stærk relation til hinanden. Hvad der er galt og hvad det er at min krop forsøger at fortælle mig kan jeg dog ikke regne ud og eftersom at min læge er på ferie (og jeg som sådan ikke er syg) så vil jeg forsøge mig her.

Sagen er den at jeg for et par dage siden vågnede om natten, pga en kraftig kløen på min venstre balle. I min halv vågne/halv sovende tilstand fik jeg ikke lige tænkt mig om og det lykkedes mig at kradse mig selv halvt til blods.
Da jeg stod op om morgenen kløede det stadig og ved et tjek i spejlet kunne jeg konstatere et rødt, opsvulmet udslæt der mest af alt minder om 20 myggestik inden for et område med en diameter på en 6-7 cm, det ser dog helt sikkert værre ud end hvis jeg havde ladet det være. Der er desuden væske i udslettet selvom det er meget lidt.

Op af dagen lagde jeg mærke til at min venstre lymfeknude og altså kun den venstre, var hævet og øm. En hævelse og smerte som kun er blevet værre på de efterhånden 3 døgns tid siden det startede. Der er tale om den, ret tydelige, lymfeknude som sidder ved hoften.

Jeg tænkte ikke videre over det, det kunne jo være så meget. Men her i dag da jeg var i bad, så slog det mig at der da må være en forbindelse. Udslettet og lymfeknuden sidder nemlig fuldstændigt parallelt - forstået på den måde at hvis man tog en pind og stak direkte igennem udslettet så ville udgangshullet være min venstre lymfeknude.

Nogen som har oplevet lignende før og som evt kan genkende disse symptomer som kendetegn for en sygdom eller lign?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Det kan godt være du ikke føler dig syg, men med de symptomer ville jeg gå til lægen, ikke vente. Du kan også se hvad de siger på apoteket når du gerne vil have noget kløestillende! God bedring Helle8
  • Indstillinger
    Er helt enig med Helle, gå straks til lægen.
    Håber du så vender her tilbage og fortæller os, hvad det var.
  • Indstillinger
    hej jeg har pt. nøjagtig samme symptomer/historie bortset fra at det drejer sig om højre side(både lymfekirtel og balle), men ligeledes står jeg pt. uden egentlig svar da min læge henviste mig til en ultralyds scanning, men den eneste klinik jeg fik fat på inden for åbningstid først kunne tage imod mig en gang i oktober.

    jeg håber her på mandag at jeg kan finde en klinik der kan se mig noget før, men i mellem tiden kunne det være rart hvis du mod forventning skulle have tilmeldt dig email notifikation og evt. kunne give et svar på hvad du fejlede/fejler...

    på forhånd tak.
Log in eller Registrér for at kommentere.