Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Elimineringstid af pulmicort

Redigeret 12 juli, 2012, 05:42 i Astma
Nu har jeg været rundt på stort set hele nettet, og jeg kan ikke finde en eneste oplysning om hvornår pulmicort har forladt kroppen.
Det er 2 dage siden jeg to sidste dosis, og jeg mærker stadig ingen forbedringer.
Lider af de værste bivirkninger.
Har fået dyb depression, det tager livet af mig.
Mit liv er gået i bakgear nærmest.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Butterfly

    Jeg kender ikke noget til Pulmicort, men kiggede lige på oplysninger om det.

    Jeg kan se, at præparatet indeholder binyrebarkhormon.

    Det er en kendt sag, at binyrebarkhormon kan udløse depressioner (eller manier!). Det er meget forskelligt, hvor følsomme mennesker er over for den virkning. Jeg kendte en, der havde leddegigt og som havde fået præparater med binyrebarkhormon i årevis, uden at få en depression.

    Men andre kan absolut ikke tåle det. Jeg har tidligere haft mange depressioner (dvs. hos mig udløses depression af forholdsvis små belastninger). Jeg tør overhovedet ikke tage noget som helst, der har med binyrebarkhormoner at gøre!

    Men hvad så, nu hvor du faktisk har fået en depression af Pulmicort? Hvornår er det ude af kroppen? spørger du.

    Mine personlige erfaringer med depressionsudløsende faktorer er desværre ikke særlig opmuntrende! For sådan som jeg opfatter det og selv har erfaret det, hænger det sammen på denne måde:

    Når en belastning udløser en depression, går depressionen desværre ikke over med det samme, når bare man fjerner belastningen!

    I den forbindelse tror jeg, at det er ligegyldigt hvilken belastning, der er tale om. Jeg har haft depressioner, der var udløst af jernmangel, af kaliummangel og desuden også af kortvarige psykiske belastninger, så som en kort udenlands-rejse (10 dage) med mange udfordringer.

    Og en sådan depressionsudløsende belastning kan altså også være anvendelse af medicin med binyrebarkhormon i. Din læge burde have advaret dig!

    Jeg tror desværre, at det hænger sådan sammen, at når en depression først er udløst, så har den sit eget forløb, uanset om man fjerner den udløsende belastning.

    Hvis mine erfaringer – erhvervet gennem et langt liv – også passer på dig, så kan jeg godt se, at det ikke er gode nyheder.

    Det er forskelligt, hvad jeg har gjort for at få en depression væk. Jeg har selvfølgelig gjort, hvad jeg kunne for at få den udløsende årsag væk, men derudover har jeg enten taget et antidepressivt middel eller bare ventet, til depressionen gik over af sig selv.

    Hvis et antidepressivt middel virker optimalt, kan depressionen gå over i løbet af 3-4 uger, men man skal fortsætte med at tage det antidepressive middel i 6-12 måneder. Jeg har haft stor glæde af naturmedicinen perikon, som normalt ikke har bivirkninger.

    En ubehandlet depression kan godt vare op til et halvt års tid, inden den klinger af, af sig selv. Det har jeg også prøvet en del gange.

    Så jeg vil mene, at dit spørgsmål om, hvor længe det tager at eliminere Pulmicort, ikke har nogen relevans, desværre. Måske er det allerede ude af kroppen. Men det er depressionen bare ikke.

    Jeg sender dig al min opbakning, for jeg ved godt, at du har det svært lige nu. Men en depression kan behandles.

    Kameliadamen
  • Indstillinger
    Tusind tak for indlægget.
    Det trøster alligevel en del.
    Ja det er sikkert allerede ude af kroppen, men man bliver bare frustreret, når der er intet som virker.
    Det er egentlig også den erfaring jeg har. Depressionen kører lidt sit eget liv, uden man har indflydelse på det. Har prøvet det her før, dog mindre agressivt.
    Ja og min læge gider ikke engang svare mig, når jeg konfrontere ham med det. "Det er jo ikke medicinens skyld?" (!). - øøh jo.. Men det ændrer jo ikke på noget anyways, skaden er sket. :S
    Så det er noget jeg selv må klare.
    Jeg har fået antidepressiv medicin. Så håber jeg at det hvertfald kan dæmpe.
    Det er bare så uansvarligt af ham, ikke og sige hvad det kan gøre.
    Men har haft mine tvivl om ham før, skulle bare have lyttet til mit instinkt.
    Der er mange andre i mit område, som heller ikke er tilfreds med ham.
    Så jeg er ikke den eneste.
    Men jaja..
Log in eller Registrér for at kommentere.