Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

ondt i ryggen ved menstruation

Redigeret 12 juli, 2012, 12:16 i PMS og menstruation
Jeg er en pige på 16 der nu har haft menstruation i ca. 3-4 år nu og har aldrig rigtig haft menstruationsmerter hverken i form af ondt i maven eller humørsvingninger, men de sidste par gange jeg har haft menstruation har jeg fået ondt i ryggen/lænden.
Jeg har aldrig læst eller hørt at rygsmerter/ondt i lænden er en del af de almindelige smerter ved blødning
Er der andre der har prøvet at få ondt i ryg/lænd? Kan man gøre noget for at mindske det, og er det helt normalt?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ja smerter i lænden er en del af menstruantion så det er helt normalt man kan også få andre symptomer som oppustethed, kvalme, diaré, svedeture, træthed og tab af energi men ikke alle få disse symptomer det er forskelligt fra kvinde til kvinde. Jeg får også rygsmerter når min menstruation er på vej så ved jeg at jeg får det næste dag. Du kan gøre noget ved det du skal bare ikke stå for meget op og slap af i hvert fald det første par dage hvor man bløder meget.
  • Indstillinger
    1000 tak for dit svar, så er jeg lidt mere tryg
    jeg har aldrig rigtig haft andre menstruations smerter så blev lidt nervøs, ved du hvordan det kan være jeg pludselig først får smerter nu, efter jeg har haft det i 3-4 år uden smerter?
  • Indstillinger
    Ja symptomerne kan ændrer sig igennem livet så det er helt normalt. Det ændrer sig også hos mig f.eks jeg har svage smerter i underlivet end for ca 10 år siden hvor jeg var 14 år. Symptomerne kan også ændre når man har født. Du skal slet ikke være bekymret det er helt normalt.
  • Indstillinger
    godt, mange tak :)
Log in eller Registrér for at kommentere.