Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Min læge er ligeglad!

Jeg har haft nogle problemer i længere tid.
- Kuldskær!
- Evig træt!
- Forstoppelse!
- Ømme muskler og lede!
Lægen havde mistanke om problemer med stofskifte, så jeg fik taget nogle blodprøver og det viste sig min TSH-værdi ligger på 5,2! Min læge sagde det var for meget. Men samtidig vil han ikke forklare mig hvad det betyder!
Det eneste jeg kan få af vide er at tallet er for højt.
Jeg har så søgt lidt på nettet. Og efter hvad jeg kan læse mig til betyder det for lavt stofskifte.

Men det er jo bare lidt svært at få gjort noget ved det når jeg ikke ved om min situation er "slem nok" til at skal behandles!

Nogen der har en idé om det ?

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvorfor spørger du ikke din læge ---hvad der kan gøres ved din situation
  • Indstillinger
    Hej med dig:-)

    Jeg har selv fået taget sådanne blodprøver.. Ved ikk lige hva mit tal ligger på, men jeg ved det er min skjoldbruskkirtel den er gal med.. Jeg ska ned til min læge igen om 1 måned for at få taget en ny blodprøve og hvis min skjoldbruskkirtel stadig er overaktiv.. Så henviser de mig til et eller andet oppe på sygehuset.. For at finde ud af om de kan medicinsk behandle det.. Da overaktiv skjoldbruskkirtel, betyder for højt stofskifte.. 3 ud af 3 blodprøver viser at der er noget galt
  • Indstillinger
    Hej :-)
    Jeg er ikke læge - men en TSH på 5,2 er for høj og bør behandles efter min mening.
    Jeg er selv under behandling for lavt stofskifte, og startede med en TSH på 112! for ca 2 år siden, og ligger nu efter langsom øgning af Euthyrox til 150mg om dagen og min TSH er nu stabilt på 0.35 :-)

    Du har ihvertfald tydelige symptomer på lavt stofskifte. Det skal "normalt" ligge på 0,2 til 4,0. Hvor dit personlige tal skal ligge er svært at sige for det kan være forskelligt fra person til person hvad deres normale værdier er.

    Du skal IKKE lade dig "spise af med" at han ikke kan fortælle hvad det betyder - det er hans arbejde at finde ud af det - hvis han ikke ved det, ellers gå til en anden læge der kan/vil ;-)
Log in eller Registrér for at kommentere.