Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Lort

Redigeret 13 juli, 2012, 07:43 i Seksuel debut
Hej.
Jeg har desværre haft sex for første gang som fuld men en ukendt dreng. Vi brugte kondom, men han havde måske noget på fingrene da han gav mig finger. Morgenen efter tog jeg en fortrydelsespille. Jeg er psykisk nede. For det først fortryder jeg denne oplevelse og at det skulle ske sådan. For det andet er jeg sindssygt bange for graviditet, selvom jeg ved risikoen nok er lille.
Jeg vil dog gerne tage en test alligevel, men der står at man først skal gøre det når ens menstruation udebliver. Problemet er blot at jeg ikke har en regelmæssig menstruation og derfor ikke ved hvornår dette er. Desuden er det en masse ventetid og jeg vil gerne have svar NU. Har også hørt at hjemmtests ikke er helt nøjagtige. Har hørt at man kan få taget en blodprøve hos lægen. Er dette gratis og hvornår kan man det? Desuden kan jeg ikke rigtigt komme til min læge alene, plejer altid at have en forælder med og de skal ikke vide noget om dette. Er der er sted hvor man bare kan gå ind og få foretaget sådan en test her?
Alle råd og erfaringer er velkomne. Tak.

Kommentarer

  • Indstillinger
    hvorfor kan du ikke gå til lægen selv ---han siger ikke noget til dine forældre ---gå op til ham og fortæl din bekymring ---

    han er til for vores skyld --og vi er til for hans skyld ---
  • Indstillinger
    Nu ved jeg ikke lige hvor du bor, men hvis du bor i københavn har de på Bispebjerg hospital en afdeling hvor de kun beskæftiger sig med kønssygdomme. Man møder bare op, trækker et nummer og så kigger de på dig. Der vil du højst sandsynligt kunne blive testet, også for graviditet..
    Ellers følg ovenstående råd om at besøge din egen læge, uden dine forældre.. det kan du sagtens :) også selvom du er under 18 vil jeg mene.

    Jeg tvivler dog stærkt på at du er blevet gravid, hvis du er 100% sikker på I har brugt kondom, og at det har været intakt under hele forløbet.
    Det er selvfølgelig noget lort at du fortryder din handling, men sket er sket, og du kan ikke lave det om - så det kan ikke betalt sig at gå og være ked af det :-) Du tænker dig nok bedre om næste gang.. Men en gang skal jo være den første, og nu kender jeg selvfølgelig ikke omstændighederne, men jeg syntes ikke du skal lægge så meget i det som det lader til du gør :-)

    god "bedring"..
  • Indstillinger
    Jeg kan bare ikke rigtig komme til min læge ubemærket, da det kræver transport osv.
    Bor desuden i Nordjylland, så KBH er ikke særlig relevant.
    Men ellers tak for råd.
    Synes bare der er så meget forskellig information om de tests og jeg er så forvirret
  • Indstillinger
    Du er ikke gravid. 1) I brugte kondom, 2) Du tog en fortrydelsespille.

    Når det er sagt: Det er vigtigt, at du taler med en om den her oplevelse. Kan du ikke tale med en venindes mor fx.? Eller en lærer på skolen... Det er meget usundt at opleve noget man er ked af uden at tale med nogen om det.

    De graviditetstests man køber i supermarkedet er for øvrigt ganske nøjagtige - men igen; der er ikke risiko for graviditet ud fra det du beskriver.
  • Indstillinger
    Men han rørte ved sig selv uden kondom og gav derefter mig finger. Jeg ved det ikke, jeg er bare paranoid.

    Jeg har det fint igen med oplevelsen. Er mit gode selv igen og har indset at det ikke er så slemt endda :) Er kun bange for graviditet og vil gerne være sikker
  • Indstillinger
    så må du købe en gravids test ----og tage den ,..så du kan blive helt sikker
  • Indstillinger
    Men er de helt sikre? Der står nemlig nogle steder at de godt kan være falsk negative. Og hvornår skal man tage den?
  • Indstillinger
    gå på apoteket ---og få svar ---de er lige glade hvor gammel du er ---det skal du også blæse på ---

    du skal bare have et råd om brugen af testen---
  • Indstillinger
    Er begyndt at bløde lidt, men det er helt mørkebrunt. Det er kun 19 dage siden jeg sidst have menstruation og det er 6 dage siden jeg tog fortrydelsespillen. Hvad betyder dette?
    Læste nogle steder at det var normalt at bløde sådan, når man er gravid
Log in eller Registrér for at kommentere.