Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Svedproblemer..

Redigeret 14 juli, 2012, 16:24 i Åben debat om hud og hår
Jeg er en 16 årige dreng der virkelig har prøvet alle deodoranter der findes!
Jeg har brugt flere 1000kr på diverse deodoranter, men har stadig ikke fundet en der '' virker ''. Jeg er en dreng der gerne vil leve ungdomslivet, men det er ikke fedt at gå rundt og lugte! :( Jeg er ikke overvægtig eller noget, er dog aktiv hver eneste dag.

Nogen der har nogen gode råd?

Livet er ikke fedt, hvis alle kigger efter en når man foreksempel går i gågaden...

Mvh
Mig.

Kommentarer

  • Indstillinger
    har du prøvet at vaske armhullerne hverdag med sæbe og bruge deodorant efter vask? for hvis du venter for længe og du sveder så kommer du til at lugte eller hvis du vasker dig under armene hverdag.
  • Indstillinger
    Hej Nada.
    Ja, jeg går i bad hver morgen, men det er som om deodoranten ikke vil virke... :(
  • Indstillinger
    Hejsa....jeg kan anbefale dig en roll on der kan fåes på Apoteket (ca 100 kr) om som er yderst effektiv. Den hedder "Aluminiumklorid sprit" og er stærkt svedhæmmende!!....den anvendes et par gange om ugen efter behov. Påføres om aftenen, på tør hud og afvaskes igen om morgenen med vand og sæbe....og pist væk er sveden og lugten :-) er helt sikker på at den vil kunne hjælpe dig....og ellers findes der en lignende creme i en lille tube der kan fåes i Matas (ca 30 kr) den hedder PH anti-perspirant creme og har en lignende effekt...held og lykke :-)
  • Indstillinger
    Hej Tokira!
    Jeg har prøvet noget aluminiums clohrid, men det fik mig bare til at svede endnu mere enten i ansigtet eller på fødderne. :-(
  • Indstillinger
    har du prøvet at fjerne håret under armene? har du søgt læge for at undersøge hvorfor du sveder så meget? en der er aktiv hverdag burde ikke svede så meget.
  • Indstillinger
    Prøv at læse dette. Jeg ved ikke om det kunne være en hjælp.

    http://www.alun.dk/helse/hvad-faer-sved-til-lugte.html#
  • Indstillinger
    Jeg forstår det hellere ikke, jeg træner fodbold på ret højt plan, så jeg er aktiv hver dag. jeg sveder så meget at mine deodoranter ikke virker...
  • Indstillinger
    Jeg er selv skiftet til en deodorant fra Matas der er uden parfume. Det er uden tvivl den bedste deo jeg nogensinde har brugt. Jeg skiftede fra de mere velkendte med parfume som Lacoste, Hugo Boss, Armani osv da jeg ved længere tids brug af disse fik allergiske reaktioner. Det lyder ikke til at allergi er problemet i dit tilfælde, men den nævnte Matas deo hæmmer også den synlige svedproduktion under armene betydeligt bedre end dem jeg ellers har nævnt - i hvert fald i mit tilfælde så syntes da lige jeg ville nævne det.

    Har du ellers problemer med angst? Jeg døjer selv med socialangst (socialfobi) og til tider panikangst. Når jeg får synlige symptomer på ovennævnte, blandt andet sved, så er det fuldstændigt lige meget hvilken deo jeg bruger.
  • Indstillinger
    Jeg ved ikke rigtigt hvad jeg døjer med, jer er ikke nervøs som sådan, men når jeg går forbi et andet menneske er jeg jo lidt angst for at personen kigger underligt tilbage, som om at jeg lugter. Men hvad hedder den matas deodorant du bruger?
Log in eller Registrér for at kommentere.