Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Hudorme og roaccutan

Redigeret 8 juli, 2012, 05:30 i Bumser
Hej folk,

Jeg leder efter folk med hudorme, der har fået udskrevet Roaccutan mod hudorme, og eller generel comedonal acne (uren hud uden betydelig betændelse).

Min hud er generelt meget fin og fri for olie og bumser, pånær i t-zonen, samt på bryst og skulder, der er rigtig godt ramt. Det er især næsen der er et problem, hvor der ikke er én eneste hudpore der ikke er en hudorm. Hudormene gør at næsen altid ser beskidt/fedtet ud, fordi de producerer så meget sebum. Problemet har stået på siden puberteten, hvor jeg dengang også havde betændte bumser, der dog er gået i sig selv med tiden.

Jeg har kunne få lidt kontrol over problemet ved at anvende salicylsyre 1% creme. Problemet med det, er at det får huden til at overexfoliere, så næsen bliver rød og øm, og begynder at klø, indtil huden til sidst begynder at skælle af i flager.

Hvis der er nogen derude med samme problem, og har anvendt Roaccutan mod problemet, vil jeg være meget taknemmelig hvis i ville dele jeres erfaringer med mig!

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg køber hos matas Deep Cleansing nose strips. De næsten "flår" hudorme ud.
    Jeg ved godt det ikke var det du spurgte om, men nu får du rådet alligevel.
Log in eller Registrér for at kommentere.