Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg kan ikke mere

Redigeret 8 juli, 2012, 15:10 i Sorg og krise
Mit liv ligger i ruiner.. Er 20 år gammel, bor stadigvæk hjemme.
Jeg har astma, og den er rigtig slem. Fandt først ud af at jeg havde sygdommen for en uge siden hos lægen, og har derefter fundet lidt mere mening med mit liv..
Men jeg kan bare ikke mere... Alt er en kamp.. Alt er en kamp.
Jeg bruger alle mine kræfter på at få det bedre,
men det er aldrig nok...
Det sidste halve år har jeg gået med selvmordstanker og har tror jeg i gennemsnit har prøvet at stoppe med af ryge 40 gange med 5 dages mellemrum hvor jeg så er faldet i igen.
Jeg ved det er dem jeg får det dårligt af.. Men jeg kan ikke fatte det. Medicinen virker ikke pga. røgen Men jeg fatter det stadigvæk ikke... Jeg vil ikke, det er det værste....!!!! og er bange for at dø..
Er SÅÅ afhængig.. Det er det værste.. Folk der ikke ved hvad afhængighed er, vær fucking glad for det.. Ville ønske hvad det var jeg gik ind til den gang jeg startede, men det gør man ikke, for man har ikke begreb om hvad afhængighed er, indtil man selv står i det. og når det så tilmed nedsætter min lungefunktion fuldstændig, så ved jeg snart ikke hvad jeg skal gøre...
Er udmattet hver dag..
Har intet job, fordi jeg ikke kan klare det..
Kan ikke koncentrerer mig..
Er konstant grædefærdig, og mine forældre tager mig ikke seriøst..
Gør de først det når jeg har hængt mig?
For det er det det ender med..
Jeg ved ikke hvor jeg kan henvende mig..
Kan næsten ikke råbe efter hjælp mere.
Har ikke kræfter.
Hvor skal jeg tage hen?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    TIL LÆGEN! Det lyder på mig som om du kunne have en depression, som du skal have hjælp til, inden du kan overveje et rygestopkursus eller noget andet.
    Det plejer ellers at være en lettelse at få sat ord på hvad man fejler.

    Depression er et symptom på at der er noget forkert i dit liv – må du f. eks udtrykke dig frit, eller kan du ikke få ’luft’ Der er sikkert et eller andet du har brug for at få bearbejdet hos en professionel.

    Astma allergi Danmark kan måske hjælpe dig, andre har nok haft det som dig. Der er også en depressionsforening, ellers kan du skrive her hvis du har lyst. KH Helle8
Log in eller Registrér for at kommentere.