Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Mørk streg fra underlivet til navlen.

Redigeret 30 maj, 2013, 06:56 i Skønhed og velvære
Jeg er en pige på 15 år og jeg har fået her på det sidste år en brun streg fra nede op til navlen. Jeg er jomfru og får min minstraution som jeg skal så har ingen tegn på graviditet. det er ret pinligt og gir' mig mindre selvtillid.
Er det normalt, og kan det fjernes? Jeg vil meget gerne have et svar. :-(

Kommentarer

  • Indstillinger
    Om den kan fjernes ved jeg ikke. Men jeg kan fortælle dig, den streg har jeg haft i mange år. Jeg var ikke ældre end du er, heller ikke gravid og jeg var også jomfru. !!!

    De kan sige nok så mange gange den streg er graviditetstegn. Muligvis i nogle tilfælde, men bestemt ikke i alle. Så du skal se i virkeligheden er det ganske naturligt. Det er ikke noget at være flov over.

    Jeg kiggede da på min og tænkte: Det var en sjov streg, men flov over den har jeg aldrig været, det er da ganske naturligt.

    Hvem er mest "normal", dem med streg på maven eller dem uden streg. ? Hvem er mest "normal", dem med blå øjne eller dem med brune øjne. ? Kunne det tænkes vi alle er normale.

    Jo, min forsvandt, da jeg fik skåret maven op ved en operation, den ændrede sin farve til hvid. Jeg ville dog hellere have den mørk. Fred være med det.
    Nej, vær du ganske ligeglad, det er naturligt. Når både du og jeg har den, så kan du være helt sikker på mange andre har den også.

    Jeg ved ikke hvem der har fundet på det pjat, at den kommer, når man er gravid. Måske på nogle, men andre har den bare. Sådan er det. Det er ikke anderledes end nogle har blå øjne og andre brune.

    Nogle tror den kommer hvis man venter en dreng og udebliver, hvis man føder en pige. Pjat og vrøvl er det. Min fars kusine turde næsten ingenting uden tegn og underlige gerninger. Jo, for ellers skete der det og det. Kan du ikke se, det er noget forfærdeligt vrøvl.

    Du er en ganske naturlig skabt ung kvinde. Glæd dig over din ungdom og nyd den, så længe det varer. Der er intet at være pinlig berørt over.


    ps. Aldrig har jeg læst om så mange forskellige pjattede tegn på graviditet, som i vore dage. Ikke engang i min ungdom var der så mange. Vi tog det mere naturligt, syntes jeg. Nå, men det var et lille sidespring.
  • Indstillinger
    Mange tak for din hjælp. :-)
  • Indstillinger
    Nu ved godt du har fået svar men ville lige fortælle at denne brune streg du har jeg også. Har haft den så længe jeg kan huske så unormalt kan det ikke være og jeg er 17år :-)
Log in eller Registrér for at kommentere.