Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kløe i underlivet.

Redigeret 7 juli, 2012, 12:46 i Skønhed og velvære
Hej. Jeg er en pige, nok mere kvinde, på 21 og jeg har et problem der har irriteret mig længe nu, da jeg ikke kan finde ud af hvad grunden er.
For lige at åbne mit problem, vil jeg fortælle at jeg er seksuelt aktiv, ikke bruger kondom. Så chancen for sexsygdom er stor. Det er sådan at det klør i mit underliv, det er lidt over det hele, både ydre skamlæber, klitoris(til tider) mellemkødet ( det mellem skede og røv) og i siderne uden for skeden og skamlæberne. Jeg har overvejet om det er svamp, men jeg tog mig tid til at kigge mig selv forneden, og der er intet unormalt at se. Jeg har prøvet at læse på forskellige debatter om det jeg døjer med. Men det som om at, jeg ikke kan finde nogle med samme problem. Jeg har taget til overvejelse om det kan skyldes varme? Eller stoffet på mine trusser eller vaskepulveret for den sags skyld. Kløen kan være der i nogle dage, men så forsvinde men komme igen efter noget tid. Kan det være noget med at når hårene forneden vokser ud, kan give irritation? (selvom der ikke vokser hår de steder)
Jeg ville gerne gå til lægen, hvis det ikke var fordi det er en mand. Kan man få en gynækologisk undersøgelse nogle steder i aalborg? Af en kvinde? Og hvis i ved det, hvad skal man give af penge for sådan en undersøgelse?

Håber virkelig i kan hjælpe mig, for jeg har døjet med det her i længe. Men har altid set igennem det og sagt det var normalt. Men selvfølgelig er det ikke normalt.
På forhånd tak!

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 7 juli, 2012, 12:43
    Du kunne jo gå til din læge og bede om henvisning til en kvindelig gynækolog. Sige, du ikke vil undersøges af ham.

    Hvad kan det være, det kan ingen på en debat fortælle dig. Det kan være sukkersyge, svamp, vaskepulveret eller hårene, der vokser ud eller.......

    Jeg har måttet skifte vaskepulver, jeg fik røde små knopper af det. Min læge vidste som sædvanlig ingenting, men jeg opdagede det selv.

    Da jeg skulle føde mit barn engang for længe siden skulle man barberes forneden.
    De skulle jo finde på noget at pine med. Hold da helt fest, hvor det kløede, da det voksede ud. Det skulle jeg ikke nyde noget af mere.
    Som du kan se, der kan være mange grunde. Du må undersøges for at finde ud af, hvad der er galt. For fladlus er det vel ikke. Næe, det er nok hårene, der vokser ud. Det ville ikke undre mig.
    Jeg blev ikke helt klar over om du barberer stedet. For hår der vokser ud, ?? hvis ikke du barberer, så kan det ikke være det.
  • Indstillinger
    Tak for svar! (: Havde ikke lige overvejet det med at få en henvisning til en gynækolog, men ja, det kan jo være så meget.
  • Indstillinger
    Godt du kunne bruge svaret. Jeg havde på fornemmelsen, du lige skulle have at vide, du kunne bede om en henvisning. Det eneste min forhv. læge var god til var at give mig en henvisning til gynækolog, da jeg bad om det.
Log in eller Registrér for at kommentere.