Hjem Sind og psyke Incest og seksuelt misbrug

Problemer med sex (tidligere misbrugt)

Redigeret 7 juli, 2012, 07:39 i Incest og seksuelt misbrug
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal stille op, da jeg var teenager blev jeg misbrugt/presset til ting jeg ikke var klar til og samtidig udsat for enormt psykisk pres fra min daværende kæreste, som var psykisk syg.
Overordnet føler jeg at jeg er kommet rigtig godt over det, jeg ser ham en gang imellem på gaden, men får nu kun panikanfald på de virkelig dårlige dage og jeg føler at jeg overordnet er kommet over det, sådan rimelig godt.
Problemet kommer så når jeg skal have sex, jeg har været sammen med min nuværende kæreste i mange år efterhånden og der har altid været problemer, men de har været håndterbare, men så fik jeg en depression og alting gik helt i stå. Jeg er som sådan rask nu (er på antidepressiver, stadigvæk dog), men efter den tur er mine problemer med sex blevet meget værre, jeg får ofte mindre panikanfald fordi det føles som om han bare bruger mig og skammer mig over at nyde det+føler mig dum, han bliver selvfølgelig frustreret (han klager ikke, men jeg er ikke idiot) og så får jeg enormt meget skyldfølelse, hvilket ikke hjælper.
Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre og det påvirker mit liv ekstremt meget, men jeg føler ikke rigtig at jeg er kommet videre når jeg har diskuteret det med min psykiater (han er enormt god generelt, men jeg kan simpelthen ikke diskutere det med en mand).
Jeg håber at nogen af jer kan give et råd om hvordan man kommer videre, jeg kan ikke holde det ud mere.

Kommentarer

  • Kontakt Foreningen for incestofre eller søg på Sexuelt misbrugte.
  • Er du blevet misbrugt eller er du blevet presset til ting du ikke var klar til? :-) Der er stor forskel på de to ting.. Man skal passe på med at give sig selv en titel eller en diagnose, som ikke er rigtig. Mange mennesker identificerer sig med deres sygdom/lidelse, og så kommer de aldrig af med den, fordi de bygger deres personlighed op omkring den. Så hvis ikke du er blevet dicideret misbrugt, så syntes jeg du skal prøve at tænke i andre baner.

    Derud over, så syntes jeg du skal snakke med din psykiater uanset om han/hun er mand eller kvinde. Personen er professionel, og du sætter kun grænser for dig selv, ved at have det på den måde som du beskriver. Tænk på det er for dit eget bedste, at snakke med ham om de problemer du går og døjer med.. :-)

    Psyke og sex hænger meget sammen, så det hele giver jo fin mening - og jeg er overbevist om at du kan få det hele op at køre igen, hvis bare du er åben overfor din behandler.. God bedring!
Log in eller Registrér for at kommentere.