Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Smerter efter dårlig arbejdsstilling

Redigeret 6 juli, 2012, 13:56 i Rygsmerter
Hej

Jeg er blevet en desperat murer nu.
For 2½ md siden arbejdede jeg foroverbøjet, en rigtig dum stilling, men det har aldrig været noget problem før, så jeg tog nogen timer ekstra oveni, den latterlige beslutning har resulteret i jeg har ondt i mine rygmuskler.

Min læge og fysioterapuet er sikker på det er mine rygsmuskler som jeg har overbelastet.
Er blevet sat til at lave øvelser flere gange dagligt, og blevet anbefaldet at løbetræne lidt.

Oven i øvelser og løbetræning, får jeg massage af fys.

Problemet er jeg kan ikke mærke nogen bedring eller ikke selvom det er 2½ måned siden, hvilket gør mig utrolig bekymret.


Jeg vil meget gerne have svar fra jer.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Stakkels dig
    Jeg gætter på, at du er sygemeldt – og du spilder din tid.

    Jeg er en gammel og garvet rygpatient som har trænet og trænet og det hjælper ikke en pind, hvis der er en stor diskusprolaps.

    Min bror fik som du samme sludder for en sladder af sin læge og fysioterapeut for to år siden, og det viste sig da han eeendelig blev MR-skannet, at han havde en stor diskusprolaps. Han nåede lige at blive opereret og genoptrænet inden han stod til fyring fra sit arbejde.

    Mit råd er – se at blive MR-skannet! Hvis du har en sundhedsforsikring, kan du hurtigt komme til på et privathospital, hvis ikke, og selv har råd, så betal selv. Hvis ingen af delene kan lade sig gøre, så slå i bordet for din læge kan og skal henvise dig til en speciallæge, som så kan henvise dig til MR-skanning. Det kan være en langvarig proces da speciallægerne har lang ventetid og især her i sommerferie tiden. Når du først er henvist til MR-skanning og ventetiden er lang kan du benytte ventetidsgarantien.

    I mens denne proces forløber så kan du træne og så håbe på at ryggen bliver god igen af sig selv.

    Venlig hilsen
    Hanne
  • Indstillinger
    Jeg arbejder stadig, dog må min kollega tage sig af det meste arbejde fra hoften af og ned.

    Du siger diskusprolaps, men har ingen smerter i benene, kan det lade sig gøre selvom man ikke har smerter i benene?

    Jeg aner intet om diskusprolaps så det bliver noget jeg må/skal læse op på i morgen.

    Ved at være ret langt nede med flaget, vil virkelig gerne af med smerterne nu.


    Tak for svaret.

    Håber din bror kom sig helt , uden nogen mén.
  • Indstillinger
    Jeg kan kun anbefale kiropraktor. Jeg havde et smertehelvede i min ryg, 4. gang ved kiropraktoren, kom det hele på plads. Det er 3 år siden og min ryg har aldrig været stærkere.
  • Indstillinger
    Min bror har det fint idag, og er tilbage i arbejdet - men han skal passe på ryggen og træne hver dag for at styrke den.

    I 1999 gik jeg til kiropraktor mhp behandling af mine store rygsmerter og det blev det kun meget værre af. Bagefter blev jeg MR-skannet og der viste sig at være 2 diskusprolapser i lænden. Tiden efter gik jeg til kiropraktor og trænede men intet hjalp, det blev faktisk kun værre. Årene der fulgte forsøgte jeg behandling hos forskellige kiropraktorer og fysioterapeuter som jeg fik anbefalet og min ryg er nærmest idag, ødelagt. Jeg har fulgt alle råd med træning, træning og atter træning, akupunktur, zonetetapi, massage mm. men min ryg er ødelagt nu.
    Mit råd til dig er: For alt i verden, ingen kiropraktor behandling, men se at få din ryg grundigt undersøgt først, før alt andet.

    Venlig hilsen
    Hanne
  • Indstillinger
    PS.
    Jeg havde heller ikke nervesmerter i benene dengan og har senere erfafaret at det behøver man heller ikke at ha´ for at ha´en diskusprolaps.

    Vh. Hanne
  • Indstillinger
    Kan det være en diskusprolaps selvom.

    Jeg kan bevæge mig helt normalt.
    Ingen smerter i ben.
    Har smerter i musklerne.


    Føles ikke som om der er smerter på rygsøjlen.

    Kan en diskusprolaps give ømme/smerte i rygmusklerne?


    Lige så snart jeg kommer hjem fra min sommerferie i starten af august vil jeg prøve at få en MR-scanning.
  • Indstillinger
    Man kan da godt bevæge sig, det gør bare virkelig meget ondt.

    Sådan som jeg kender rygsmerter, så kan du ikke altid skelne i mellem muskel og ledsmerter eftersom en prolaps altid vil give stålende smerter ud i området omkring, men du har måske ikke ret ondt?

    Det er en rigtig god idé at du holder ferie og slapper lidt af, for så er chancerne større for at du kommer dig uden videre behandling.

    Venlig hilsen
    Hanne
Log in eller Registrér for at kommentere.