Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

En hinde i øret der gør ondt?

Ja, lidt efter jeg var i bad i går, har jeg fået en hinde i øret.
Jeg rensede øre efter jeg havde været i bad og lagde mærke til at noget suste.
Stak så vatpinden lidt længere ind og mærkede så en hinde, som gør ondt.
Det suser ikke for øret og jeg hører helt fint.

Men når den røres af en vatpind gør den ondt og hvis jeg har mine hovedtelefoner i (til en Samsung Galaxy s II) og slår lidt på dem hurtigt, så gør det også ondt.

Jeg overvejer at bede min far tage mig til en læge, men jeg ved ikke hvad det er, og ville første søge om det her på nettet.

Ved i hvad det er, eller hvad jeg evt. kan gøre?

Kommentarer

  • Indstillinger
    persille1persille1
    Redigeret 1 juli, 2012, 08:31
    Man må IKKE stikke vatpinde langt ind i øret. Det gør ondt , det er helt naturligt. Du fik blot noget vand i øret og det er åbenbart væk nu.
    Om du har beskadiget din trommehinde ved jeg jo ikke, men hvis ikke det gør ondt mere, så er der ikke noget galt.
    Lad være med den slags en anden gang.

    Dine hovedtelefoner, hvorfor de gør ondt, der må jeg melde pas. Men ellers kan du jo lade lægen kigge på det.
  • Indstillinger
    persille1; Altså det er netop ikke særlig langt inde. Og nej, det er ikke væk, det har været der siden igår.
  • Indstillinger
    Så må du lige til lægen og høre om der er noget galt. Bestil en tid i morgen.
  • Indstillinger
    persille1;
    Nogen siger det kan være en periode og at det forsvinder igen. En har levet med det i 5 år siger hun.
  • Indstillinger
    Den forstår jeg ikke. I ved jo ikke om det er det samme. En susen kaldes tinnitus, men du har jo ondt, siger du. Så er det bedste man kan gøre lige at lade lægen kigge ind i øret. Sig til far, du har ondt i øret og kom til lægen.
    Man skal ikke bare lade stå til.

    Jeg forstår bare ikke, du siger det gør ondt efter du stak en vatpind ind i øret og bliver ved. Så er der ingen på en dabatside, der kan fortælle dig om det betyder noget eller det ikke betyder noget. Så er det bedre at lade lægen kigge på det, hvis det også gør ondt i morgen.


    citat
    Stak så vatpinden lidt længere ind og mærkede så en hinde, som gør ondt.
    citat slut

    Efter al sandsynlighed har du ramt din trommehinde og det gør ondt.
  • Indstillinger
    Aner det ikke, tror bare jeg får min far til at tage til lægen, for på en anden side får jeg alle mulige forskellige reaktioner på det.
Log in eller Registrér for at kommentere.