Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

min kæreste sover med sin ekskæreste.

Redigeret 1 juli, 2012, 08:04 i Utroskab
Jeg trænger rigtig meget til at høre andres mening omkring en situation jeg står i lige nu.
Jeg lærte min kæreste at kende for 3 måneder siden. Han havde på det tidspunkt været alene i 2 måneder efter at hans kæreste havde gjort det forbi. Hun finder ret hurtigt en ny kæreste. For en uge siden får min kæreste en opringning fra ekskæresten som fortæller at hun er fået mange bank af sin nye kæreste og ikke tør at være i sin lejlighed, men sover rundt omkring ved andre. Vi taler om det og jeg siger at det er ok at han hjælper hende ved at tale med hende og på den måde støtte hende.
For 3 dage siden fortæller han mig så at hun natten forinden har sovet ved ham. Han har kun en lille sofa, så hun har sovet sammen med ham i sengen under dobbeltdynen. De har ikke haft sex, og det tror jeg er rigtigt, men jeg blev meget ked af det og vred. Vi fik talt om det, og han undskyldte og sagde at han havde været ubetænksom. Dagen efter kontakter han mig og er i tvivl om hvorvidt han vil fortsætte sit forhold til mig. Han opfatter at jeg er jaloux og det vil han ikke have ind i sit liv og han kan ikke forstå at jeg ikke bare accepterer at hun har sovet der, når nu hun står i den situation. Jeg har gentagne gange sagt at jeg ikke mærker jalousi og at jeg står ved min tilkendegivelse af at det er ok at han hjælper, han må endda gerne sove hjemme ved hende på en sofa, men at det er grænseoverskridende at hun sover i den seng hvor jeg er tæt med ham. Han overvejer nu at gøre det forbi med mig, og jeg sidder tilbage og føler mig som et meget dårligt menneske, som ikke kan rumme at hun trænger til hjælp med hvad det indebærer....
Hvad mener andre?..er jeg helt galt på den...?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Nej, du er bestemt ikke gal på den. Det er HAM, der er helt gal på den.
    Ved du hvad jeg syntes du skulle gøre, slå op med ham, lige med det samme. Så kan han lære det, kan han.
    Ønsker du et liv med et menneske, der ser sådan på det, nej, naturligvis gør du ikke det.
    Men det kunne være, han så bittert fortrød sin opførelse. Det gør han, hvis han elsker dig, hvilket jeg tvivler lidt på. Men måske går det op for ham, når du er væk, måske.
    Hellere sorg nu i en kortere periode end måske sorg i mange år.
    Det han prøver på nu, er at manipulere dig til kun at gøre hvad han ønsker. Løb hellere din vej NU.
  • Indstillinger
    Tusind tak for den respons..jeg har gjort det forbi og er lettet:-))..nogen gange, hvis ikke hele tiden, skal man følge sin inderste stemme og lytte til hvad der er rigtig og forkert...
  • Indstillinger
    Det er godt du har gjort det forbi for hans opførsel beviser at han stadig har følelser for sin ex og vil være sammen med hende igen. En der finder en hurtig kæreste lige efter sin ex holder aldrig for man er slet ikke kommet over sin ex men finder blot en ny for at glemme sin ex og ikke for at han vil være sammen med dig. Men de ender altid med at gå tilbage til ekskæresten for følelserne er der stadig. Så derfor lær af din erfaring dan aldrig kæreste med en som lige har slået op med sin ex.
  • Indstillinger
    Jeg er også lettet over du gjorde det forbi. Jeg kan næsten ikke udholde, når nogen behandler andre så luset.
    Skulle han fortryde, så ved du til den tid om det er noget du kan og vil tilgive. Det behøver ikke altid at ende "skidt".
    Sommetider skal mennesker selv mærke, hvad det vil sige at blive svigtet, før de fatter hvad de har gang i. Det kommer nok lidt an på alderen også.
    Men ellers, så går sorgen over og man møder en anden. Forhåbentlig en, som er mere voksen og moden. Held og lykke ønsker jeg dig. Det var modigt gjort.
Log in eller Registrér for at kommentere.