Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Fortvivlet, Hjælp!

Redigeret 14 juli, 2012, 10:51 i Snart gravid
Hej alle. Jeg er 24 år. Min kæreste og jeg havde sex den 24 Juni hvor han ved et uheld ikke nåede at trække ud af mig. Jeg havde min ægløsning ca den 26 Juni. Jeg er bange for at jeg måske kan være gravid. Vi har altid snakket om at vi gerne vil have børn men ikke lige nu. Jeg har hørt at man kan måle sin temperatur for at se om ægløsningen har været der, men hvor mange dage er temperaturen forhøjet efter ægløsningen. Min temperatur er normalt på ca 36,6 til 36,8 og nu har jeg målt den i de sidste 2 dage og den ligger på imellem 37,2 til 37,5. Jeg har også hørt at hvis ens temperatur er forhøjet i længere tid kan det tyde på graviditet? Er meget fortvivlet over det og håber at I kan hjælpe mig med mine spørgsmål....

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej

    Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dine sprørgsmål. Men jeg kan spørge dig hvorfor tager du ikke en graviditets test? Så for du jo svar med det samme om du kunne være gravid.

    MVH.
  • Indstillinger
    Jeg tænker at hvis jeg tager en test, vil den nok vise negativ, det er jo ikke så længe siden jeg har haft min ægløsning:/ så man kan ikke se det allerede.. Men min temperatur er stadig forhøjet ( da jeg tog den imorges ). Håber bare at det er grundet min ægløsning, næsten lige har været dér.
  • Indstillinger
    Hej alle her er en opdatering: Jeg har mega ondt i mine bryster og har haft det i ca 3 dage nu og er mega træt det meste af tiden. Da jeg kom hjem tidligere idag, tog jeg mig i at falde næsten helt i søvn foran computeren og tilsidst lage jeg mig på sofaen og sov ca 2 til 3 timer... er stadig træt.
    Jeg tog en test i morges og den viste negativt, hvilket er godt. Men tænker at det godt kan være for tidligt at jeg har fået taget testen. Det hele føles som om der kan være noget?. Håber snart at min mens. kommer :D
  • Indstillinger
    Hej alle endnu en opdatering:
    Jeg tog tidligere en test idag og den viste en meget svag streg i det ene felt og en tydelig streg i det andet. Tror I at jeg er gravid når den viser det?
    Min kæreste og jeg har snakket om at hvis det nu var, skulle vi så beholde det. Jeg er blevet mere åben for at beholde det men han synes stadig at det er dårlig timing. Vi har været sammen mange år og har ingen børn.
    Mvh
  • Indstillinger
    du er gravid. Tillykke med det
  • Indstillinger
    Mange tak.
    Jeg er faktisk også blevet ret glad for det, men det var lidt svært at tro... Men nu har jeg taget 3 test forskellige mærker og de giver alle en svag streg og en tydelig efter 4-5 min, Så tror på det nu :D
    Min kæreste og jeg er også blevet enige om at få det :D
  • Indstillinger
    hej smulle87

    jeg er mor til en lille pige
    jeg ville sige det til at du kommet til at havde tænke om du ville eller ikke men jeg ville havde i to tænker over det sammen for en abort er ikke sjovt har fået 2 selv om din kæreste ikke er klar kan han blivet det du skal gå 9 måned og du ville blive meget til tilknytte til dit barn

    men tænk jer om i virkelig det okay hel og tillykke med barn
  • Indstillinger
    Til Sarah
    Vi er blevet rigtigt glad for det, min kæreste kunne slet ikke vente med at fortælle vores gode venner om nyheden. Så det er rigtigt dejligt. Jeg har godt nok ikke haft det særligt sjovt de sidste dage da jeg har været plaget af voldsom træthed og har været mega øm i lænden.
    En som jeg kender fortalte at hun har haft en graviditet udenfor livmoderen og at de først opdagede det i uge 7. Så jeg håber virkelig ikke at jeg har det? Skal først til lægen engang i næste måned.

    Er der nogle der kender symptomerne på en graviditet udenfor livmoderen?
Log in eller Registrér for at kommentere.