Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Vedvarende smerter efter abort

Redigeret 30 juni, 2012, 14:12 i Åben debat om abort
Hej!
Nu spørger jeg andre til råds, da hverken min egen læge eller sygehuset kan give mig et ordentligt svar.
Jeg er en ung pige på 17½, under uddannelse og fik d. 27. april foretaget en abort og fik derudover lagt en hormonspiral op.

Lægerne fortalte at der ville gå en ca. op til en måned, og smerter og blødninger vil være overstået. Det synes jeg var til at overskue.

De første par uger var rigtig hårde mht. smerter i underlivet, og lå vandret med mit smertestillende det meste af tiden. Derefter lysnede det hele lidt op, da smerterne næsten forsvandt fuldstændig.

Men det fortsatte kun meget kort tid, hvorefter det begyndte at gå ned ad bakke.
Det vil sige... Jeg går med uudholdelige smerter lige nu, og det har jeg gjort i snart 2 måneder. Desuden har jeg blødt lige siden.
Smerterne gør, at jeg hverken kan holde en almindelig arbejdsdag ud på 8 timer. Jeg må ligge i fosterstilling efter 3 timers fysisk aktivitet. En gåtur er også ved at være for smertefuldt.

Jeg søgte til min egen læge 3 gange, og hun har ændret sit svar for hver gang. Først ville der gå omkring 1 måned før det hele ville aftage, så 2 måneder og nu 6 måneder ???

Lægerne har intet nævnt om det er normalt efter abort + oplægning af hormonspiral ???
Er der nogen, som har oplevet noget lignende?
Hormonspiralen er jo mest henvendt til kvinder der HAR født, hvilket jeg ikke har. Men min egen læge foreslog denne spiral, og jeg stoler selvfølgelig på hende.

Jeg håber på lidt respons på den ene eller den anden måde!! :-)
Knus Rikke.
Log in eller Registrér for at kommentere.