Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan analsex mand & kvinde uden kondom give hiv/aids???

Redigeret 7 juli, 2012, 12:19 i Åben debat om sex
Hej.. Er en dame som er i tivil :?

Kan en mand og kvinde der dyrker analsex (uden kondom) få Hiv/aids ?
hvis de ikke har det i forvejen?

håber i kan hjælpe mig ? :)

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jamen altså, man kan IKKE smittes, hvis INGEN af jer har sygdommen. Det er helt sikkert.
    Men det skal man så være helt sikker på, at ingen af jer er blevet smittet tidligere.
    Det kan undersøges i en blodprøve.
  • Indstillinger
    Hvis man har det og dyrker sex i vagina så bliver man jo også smittet ikke ??
    Det jeg ikke er sikker på er om man får sygdommen hvis man mand kvinde dyrker analsex?? om det så skaber sygdommen ??
  • Indstillinger
    Hvis man har sygdommen vil der altid være en risiko for smitte.

    Helt ærligt, jeg forstår faktisk ikke dit spørgsmål. Man "skaber" jo ikke sygdommen.
    Analsex kan jo ikke skabe en sygdom, som ikke er tilstede. Man får den gennem smitte og IKKE fordi der dyrkes analsex.

    Men har man sygdommen er der risiko for smitte også ved analsex. !!
    Jeg tror endda risikoen er større ved analsex for at blive smittet.
  • Indstillinger
    Som Pernille skriver, så er risikoen for smitte større ved analsex.

    Årsagen er, at HIV overføres via blodbanen. Dvs. virusen skal fra bærer (f.eks. sæden fra en person med HIV) til modtagers blod. Ved analsex er der større risiko for at der skabes små flænger/sprækker, hvorved blodbanen eksponeres.

    Men hvis ingen af jer har sygdommen, så er der naturligvis ingen smitterisiko.
  • Indstillinger
    Ingen af os har den. :)

    Men så forstår jeg ikke hvordan hiv er kommet til verden ??
  • Indstillinger
    http://www.netpatient.dk/hiv-aids.htm

    Men jeg er slet ikke sikker på de taler sandt. Måske er virus sluppet ud ved en fejl fra forskeres forsøg.
    Men en ting er sikkert, den viden vil vi aldrig nogensinde få, hvis den skulle vise sig at være rigtig. Så derfor bliver vi ved historien om aberne. Det er bare mærkeligt, virus pludselig dukker op og breder sig med LYNETS fart.
    Man har da lov til at være mistroisk.
  • Indstillinger
    Så hiv bliver ikke skabt af 2 af samme køn har sex ?? men det er simplethen en virus der er sluppet ud eller kommet fra aberne ??? hvor kan man blive tjekket for det?
  • Indstillinger
    Skriv på google: Klinik for kønssygdomme. Der er masser af steder, hvor de undersøger den slags.
Log in eller Registrér for at kommentere.