Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

dårlig tandlæge

Redigeret 6 februar, 2015, 04:22 i Åben debat om tænder og mund
Jeg har gået hos den samme tandlæge hvert halve år (som det siges man skal) i mange år, men nu føler jeg mig godt og grundig snydt. Har lige skiftet til ny tandlæge og han finder en masse huller, indtil nu 4 huller, fordelt på 3 tænder. Jeg vil jo mene, at det skulle den anden tandlæge ha' opdaget, for det er jo ikke noget, der kommer fra den ene dag til den anden.
Nogen der ved om der findes et sted, hvor man kan få hjælp til regningen, som jo nok bliver tårnhøj?
Er ikke medlem af Danmark.
På forhånd tak.

Connie
«1

Kommentarer

  • Indstillinger
    Det kan da godt være din nye tandlæge er bedre end den anden. Men, men, engang forlod jeg min tandlæge, fordi han skældte min lille søn ud. Han havde intet gjort. Han sad pænt stille medens tårerne løb og han knugede min hånd.
    Klart, den modbydelige tandlæge borede lige ned i en nerve, der ikke var død. Der gik betændelse i den tand og i den ved siden af, efterfølgende.
    Jeg lovede ham, han aldrig skulle op til den tandlæge mere. Jeg er stadig så mange år efter gal på ham. Han er død nu, så det hjælper vist ikke.

    Men inden vi fandt en fredelig tandlæge besøgte jeg lige en anden. Det første han sagde til mig var: Der er 11 huller. Jeg var lige ved at ryge ud af stolen og det gjorde jeg også, for jeg gik. Der var ET hul fandt den næste tandlæge ud af.
    Man kan faktisk selv mærke hullet, når der stikkes lidt i det. Nogle huller reparerer også sig selv.
    Ja, det var bare lige lidt til din overvejelse.

    Tandlægeregningen kan jeg ikke hjælpe med, jeg er bange for du selv hænger på den.
  • Indstillinger
    Tandlæger er ofte miljøskadede af at bore i amalgam, som hovedsagelig består af kviksølv.
    Kvik-sølv i hjernen medfører ikke kvikke hjerner eller behagelig optræden.

    Desværre er danske læger ikke opdaterede med hensyn til viden om test og behandling af kviksølvforgiftning, hvorfor kviksølvforgiftning hos tandklinikansatte oftest overses.

    Her er en video om, hvordan amalgam bør fjernes forsvarligt for både tandlæge og patient.

    http://www.youtube.com/watch?v=DAUoD2WsCds
    New Considerations Concerning Mercury Hygiene when Using Dental Amalgam IAOMT Edmonton 2012

    Dog overser man (også) i denne video en væsentlig indgangsport for kviksølv.
    Kviksølv kan komme ind i hjernen gennem næseslimhinden på samme måde, som når der "sniffes en bane" kokain.
  • Indstillinger
    Da jeg gik i skole.... Havde vi ordning istedet for "rigtig" skoletandlæge...
    Det var en lokal tandlæge....
    Han tog masser af røntgenbilleder... og borede HVER gang.... Ofte med henvisning til røntgenbilledet..
    Jeg blev ældre og var fra egnen en periode... og brugte anden tandlæge og for første gang i flere år ingen huller..
    Nå tilbage.... og tilbage til røntgen og bor...
    HELDIGVIS rejste han og ny kom til.... og i de 25-30 år, har der fkisk kun været reparationer af de gamle plumper....
    Røntgen billeder kun en gang i mellem...
    En af de tænder der blev boret efter foto.. havde faktisk 2 ensartede mærker.... og kun det ene blev boret... og det andet er stadig ikke... så FUP....
    En ny klinik assistent fik sine tænder set efter der.. UHA for en regning hun kunne se frem til... Men han ville godt gøre det for en månedsløn....
    Hun tænkte sig om og henvendte sig til sin gamle tandlæge... Og atter en gang FUP.. Der var ikke bekymringsværdigt med de tænder...
    Ved skolejubilæum fik vi snakket om denne svindler.... UHA...
    Og synd for dem i Randers der vistnok fik ham....
  • Indstillinger
    Jeg vil også fortælle om en skoletandlæge. En tandlæge fra den tid, hvor de borede og borede, som om de ledte efter olie. Det fandt de senere ud af, den var helt gal. Hullerne reparerede sig selv i mange tilfælde. Men en masse børn havde inden da fået boret deres tænder sønder og sammen.

    Efter den modbydelige tandlæge jeg fortalte om, skulle mine børn senere til skoletandlægen. Min ældste søn var bange for tandlæger nu.
    Jeg sagde til skoletandlægen og min søn, at jeg ville være tilstede.
    Tandlægen lovede der ville blive ringet.
    Jeg havde forklaret af hvilken grund, jeg ville være der. Kort efter ringede et skrækslagent barn, ( min søn,) til mig. Han sad i stolen og de ville ikke ringe efter mig. Tandlægen var lige gået ud et øjeblik og han var styrtet til telefonen.
    Jeg smed hvad jeg havde i hænderne, til alt held kunne jeg være der på fem minutter. Da jeg trådte ind ad døren kom tandlægen i det samme. Jeg sagde til mit barn, KOM, så går vi og kommer aldrig igen.
    Tandlægen: Jamen det var jo bare et eftersyn.

    Men jeg var ligeglad. Jeg havde forklaret hvor bange han var. Jeg fandt derefter en tandlæge, som gav ham lidt lattergas. Næe, man skal holde godt øje med, hvad der sker ens børn.

    Jeg overlod dem derefter aldrig alene til hverken læge eller tandlæge. Selv da kan det være svært, men man kan i det mindste gribe ind, hvis noget går helt galt.
    Jeg glemmer heller ikke en læge, der skulle tage blodprøve i øret på min yngste søn. Han stak "noget" ind i øreflippen på ham og rev fra side til side. Jeg har aldrig, hverken før eller efter set en blodpøve taget på den måde.
    Lægen sagde, det er sådan man gør. Jeg sagde, NEJ, det er det ikke.

    Min søn blev ligbleg. Jeg kunne jo ikke stoppe lægen, men jeg sagde det til ham, hvordan i alverden det var han tog den prøve.
    Der gik 14 dage før øreflippen var helt normal. Min samvittighed var dårlig, for jeg havde sagt, det ikke ville gøre ondt. Jeg lovede ham, han aldrig skulle ind til den læge mere og vi måtte købe en tændstikbil, som trøst.

    Jeg bliver så rasende gal, når jeg tænker på det. Jeg sagde lang tid senere til mine børn: Overlad aldrig jeres børn til nogen uden at holde øje med, hvad der sker.

    Også dette fluor skyllemiddel forbød jeg. Hver eneste gang de i skolen havde skyllet munden med det middel fik de mavesmerter. Jeg kom til at tænke på om det kunne være årsagen til mavesmerterne og spurgte om de sank det. Jae, det kunne de ikke helt undgå.
    De fik brev med i skole, at jeg ikke ville have de fik dette middel i munden mere.
    Vild panik og truede breve. Jeg måtte meddele dem, det var mig, der havde forældremyndigheden.
    Det har sikkert heller ikke været særlig sundt for det blev jo hurtigt afskaffet igen. Der må være andre børn, der fik mavesmerter af skidtet.

    Siden har jeg ikke kunnet holde mennesker ud, der vil bestemme hvad jeg må sige, gøre eller tænke.
    Andre må mene hvad de vil for mig, så længe de ikke blander sig i min frihed.
  • Indstillinger
    Ja og jeg synes du skal kigge på ”regler for Netdoktors debatter”.

    Det er ikke tilladt at reklamere, så mon ikke du skal se at få fjernet dit indlæg, som jeg mener, er meget upassende.
  • Indstillinger
    Hvor finder du reklamer?
    Jeg har kigget de ovenstående indlæg igennem... og ingen reklame...
  • Indstillinger
    Nej - for enten fulgte vedkommende Sofies råd - eller også har nd set det.

    I hvert fald er den blevet slettet.

    Men - du behøver ikke være skuffet - det var øjensynligt en elendig tandlæge, der ikke kunne få kunder i sin butik og derfor prøvede ufine kneb.
  • Indstillinger
    Jeg har svært ved at forholde mig til indlægget der startede denne debat, men da jeg selv har oplevet det samme, kunne man mistænke nogle tandlæger for at omgås sandheden lidt lemfældigt :-(

    Jeg er nu i en anden situation, men også med en dårlig tandlæge. Jeg går til tandlæge hvert ½ år, sidste gang i oktober sidste år. Da jeg for en uge siden fik stærke smerter i tænderne, gik jeg op til tandlægen, men denne gang var det ikke hos ham jeg plejer at komme hos. Det viste sig, at der var et stort krater af et hul i den ene tand. Resultatet blev, at den skulle trækkes ud, og for at redde tanden ved siden af, skulle jeg have penicillin. Her i dag efter 6 dages behandling, har jeg igen været hos tandlægen, og denne gang røg den anden tand. Heldigvis kindtænder så det ikke umiddelbart ses, men lige specielt tænderne er man ganske ømme om. Man vil jo nødigt miste dem.

    Mit spørgsmål er nu, kan jeg forlange en eller anden form for erstatning, både for svie og smerte samt for den kendsgerning, at jeg har mistet 2 tænder på grund af, at den oprindelige tandlæge ikke har udført sit arbejde ordentligt. Han burde efter min mening have opdaget hullet i tanden ved sidste kontrol. Ref. den anden tandlæge (som arbejder samme sted), var hullet meget stort. Det burde ikke kunne udvikle sig så meget på få måneder.

    Er der nogen her, der har erfaringer med klagesager over tandlæger ?
  • Indstillinger
    Angående regningen, kan du så ikke spørge om du må betale over flere gange? Det er jo nogle kæmpe-regninger man kan få hos tandlægen.
Log in eller Registrér for at kommentere.