Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

nye præparater indenfor stofskiftet

Redigeret 26 juni, 2012, 16:24 i Forstyrrelser i stofskiftet
det er med stor glæde at jeg dagligt hører praktiserende læger er begyndt at åbne op - der hvor endokrinologerne svigter

- der er nu kommet naturligt stofskiftemedicin på glostrup apotek som indeholder både t3 og t4 på samme tid - som patienter for mange år tilbage blev behandlet med

og ofte uden deres fejlslagne tsh tyranni tal - så hørte man på patienternes symptomer og folk fik det meget bedre

- problemet idag er at medicinalfirmaerne har overbevist endokrinologerne om at syntetisk er bedre - det er den største fejl der er begået i mange nordiske lande

- folk har svært ved at omdanne t4 til t3 og når de f.eks stater på eltroxin får de det for en lille stund bedre og derefter ramler det igen hvis ikke man kan omdanne stoffet i kroppen -

når man har med et så vigtigt område at gøre som stofskiftet - burde man være opdateret og insisterer man så på at give eltroxin så kræv i det mindste t3 behandling oveni - man har som stofskiftepatient nu krav på at man i det mindste må vælge eutorox i stedet

- det er åbenbart lidt bedre - måske det har noget at gøre med bindemidlerne i pillen -

ellers kan man tale med egen læge der heldigvis idag er lidt mere åbne for thyroid - men fordi det har været glemt så længe blandt lægerne ved de ikke hvilken dosis man skal starte op med - her kan du få hjælp på sonjas stofskifteforum

jeg skriver dette ikke for at være på tværs men så mange mennesker lider unødigt pga lægernes uvidenhed og kan dette hjælpe bare 1 til at få det bedre og ikke blive svigdørspatient som jeg var en del år - - så gør det ikke noget for mig at være "læge revser" :0)
Log in eller Registrér for at kommentere.