Hjem Hjerne og nervesystem Hovedpine og migræne

Hvad er det for noget ???

Redigeret 4 juli, 2012, 01:59 i Hovedpine og migræne
Min kone blev indlagt i Søndags. Hvor hun blev delvis lammet i venstre side, og mistede talens brug.

Lægerne aner ikke hvad de skal stille op, det er niende gang dette her sker !!

Dette her sker hver 6.de måned.

Søs er både blevet MR Scannet, og Røngten fotograferet i hjernen, de fandt 8 læsioner. Men de siger alt er i orden. Hun er udredt for sclerose.

Søs går lidt bedre, men talens brug, er langtfra i orden. Hun skal nu til talepædagog, og genoptræning.

Derefter kom Afdelingens læge, og sagde til hende, at grunden til det der var sket med hende, skyldes omsorgssvigt !!!!!!! Og at Søs ville have opmærksomhed !!!!!
STOR MÅBEN........
Vi lever lykkelig, og harmonisk sammen på 9.de år.
Hvad bildte den læge sig ind.....?????
Og at hun fik "ulovlig" medicin, som ikke findes i Danmark, men hendes egen læge har selv udskrevet det, alt ER på recept !!!

Sikke en svada.....

Men hvad skyldes de ture, at hun bliver delvis lam, samt mister talens brug ???

Kommentarer

  • Jeg kan desværre ikke svare dig på, hvorfor.
    Men jeg kan fortælle dig at en i min familie, lykkeligt gift, også blev delvist lammet en periode. Lægerne sagde, det var psykisk. Måske ved lægerne ikke bedre eller måske er det rigtigt.
  • Når lægerne ikke kan finde ud af en diagnose, er alt psykisk !!

    Og det er noget pjat.!!
  • Hej

    Hvis jeg var jer, ville jeg bede om en samtale med den pågældende læge, hvor der kan blive talt ud om, hvad der er sket. I står jo tilbage med en masse spørgsmål, som ikke er blevet besvaret. Det er muligt, at lægerne ikke kan svare på, hvorfor din kone får disse anfald. Men I bliver nødt til at spørge den pågældende læge, hvad han mente med de besynderlige udtalelser. Hvis I ikke får en afklaring, vil disse udtalelser blive ved med at rumstere i hovedet på jer begge og tage plads op for vigtigere og mere konstruktive tanker.

    Det er klart, at de besynderlige udtalelser fra denne læge ikke lige er det bedste grundlag for et godt og konstruktivt samarbejde med lægerne og heller ikke noget godt grundlag for tillid til sundhedssystemet. Og hvis der er noget, der er vigtigt for din kone, når hun får disse alvorlige anfald, så er det at have et godt samarbejde med sundhedssystemet og tillid til, at lægerne ved, hvad de gør og siger.

    De oplysninger, som I har fået, hænger jo ikke sammen. Man kan ikke samtidig sige, at din kone har 8 læsioner, og så bagefter, at ”alt er i orden”!

    Kan det tænkes, at de mener, at din kone som barn er blevet udsat for omsorgssvigt (vold), hvilket har givet de læsioner, som de nu har fundet spor af ved undersøgelserne, men at de mener, at disse læsioner med tiden er helet så meget, som det er muligt, og at de derfor må betragtes som værende ”i orden”?

    Kan det tænkes, at lægen mener, at det omsorgssvigt, som din kone muligvis har været udsat for som barn, har ført til, at hun nu som voksen søger opmærksomhed? Det er et meget udbredt fænomen. Sårene fra barndommen kan måske heles fysisk, men det er vanskeligt at komme sig psykisk over omsorgssvigt.

    Men man skal altså være meget freudiansk i sin hjerne for at mene, at en person – for at få opmærksomhed – selv fremprovokerer alvorlige lammelser. Der findes altså nemmere måder at få opmærksomhed på – især når patienten lever i et lykkeligt ægteskab.

    Så er der den udtalelse om den ulovlige medicin. Bed om at få at vide, hvad det er for et præparat, lægen taler om. Man kan ikke som læge slynge om sig med udokumenterede påstande!

    Jeg synes, at det er meget vigtigt, at I beder om en sådan samtale, hvor alle disse udtalelser bliver diskuteret. Prøv at lægge vreden og utilfredsheden fra jer, sådan at mødet og samtalen kan foregå i en positiv og konstruktiv atmosfære.

    Det er klart, at man bliver vred, forvirret og frustreret, når man får sådan nogle mærkelige ting at vide – ting, som slet ikke hænger logisk sammen. Men hvis man begynder med at skælde ud og kritisere, så ender samtalen bare galt. Prøv derfor på at bevare roen. Det er vigtigt, at I har skrevet spørgsmål ned på forhånd. Stil disse spørgsmål i en rolig og ligefrem tone og insistér på at få svar. Lad være med at blive ophidset, hvis lægen i første omgang viger udenom. Stil bare spørgsmålet igen.

    Tips til en sådan samtale:
    Det er bedst at stille spørgsmål, der begynder med hv (”Hvad mente du, da du sagde, at…”, ”Hvilke slags læsioner er der tale om”, osv.

    Hvis lægen viger udenom, kan man begynde sin sætning med udtrykket ”helt ærligt”, altså sådan: ”Helt ærligt, for min kone og mig er det vigtigt – også med henblik på et positivt og konstruktivt samarbejde med sundhedssystemet – at få at vide, hvad du mente!”.

    Mange hilsner

    Kameliadamen
  • Hej Helle13

    Jeg syntes også, det lød som noget vrøvl. men så læste jeg dette:

    http://ibog.psykologiensveje.systime.dk ... php?id=743

    Men lægen burde bruge et andet udtryk, for vi opfatter det da helt anderledes.

    Meget smart, da jeg igen vil læse er siden LÅST , men der står også lidt her, ikke meget.

    citat
    Vurdering af lammelse

    •En lammelse kan også være funktionel, dvs. uden tegn til organisk skade, og være udtryk for psykisk sygdom, belastning og stress

    http://patienthaandbogen.dk/hjerne-og-n ... -2439.html

    Nu bliver det interessant, der står mere her.

    http://m.bt.dk/article.pml?guid=17684371
  • Hold da op, jeg mistede helt pusten.....
    Det lyder nøjagtig som om min kone Søs Hansen, lider af Dysartri. !!

    Så er spørgsmålene, som piner mig....

    Hun har haft det 9 gange nu, den værste er den hun er i nu !

    1. Hvad sker der hvis der sker flere anfald, vil hun miste sproget ??

    For hendes sprog bliver værre og værre.


    2. Hvorfor sker det så jævnligt ??
Log in eller Registrér for at kommentere.