Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Jeg har brug for hjælp - Anoreksi!

Redigeret 27 juni, 2012, 16:35 i Anoreksi
Jeg er en meget aktiv dreng på 17 år.

Mine forældre, kæreste og venner er blevet meget bekymrede for min vægt, og det samme er jeg selv. Jeg er 187 cm. høj og vejer 64 kg (BMI på 18,41), jeg er begyndt at blive meget svimmel, jeg har begyndt at få kvalme i tide og utide, og min energi er slet ikke, hvad den har været. Det er værste er dog, at jeg kan mærke mine knogler bliver svagere, de er begyndt at knirke voldsomt.

Jeg løber 24 km, cykler ca. 30 km og styrketræner 2 gange om ugen.
Jeg går meget op i min kost, jeg spiser intet, som bare er i nærheden af usundt, altså kun en masse proteiner, vitaminer, fuldkorn og fibre.

Jeg har bare en frygt for at blive buttet eller overvægtig, da jeg har været overvægtig det meste af mit liv.

Jeg har brug for hjælp, og jeg har brug for det nu. Jeg ville håbe nogle af jer ville dele jeres erfaring med mig, da jeg virkelig godt kunne bruge nogle, som kan relatere til, hvordan jeg har det, og hvordan jeg dog skal komme igennem det her problem.

Jeg kan godt selv se, hvordan jeg skal ordne problemet. Det er jo selvfølgelig ved, at skære ned på træning, eller spise mere energirig mad. Jeg kan bare ikke styre det, jeg er ude af kontrol.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Ingen har desværre svaret dig endnu. Jeg har ikke det store kendskab til den lidelse, men jeg ved, det er meget NØDVENDIGT du søger lægehjælp og bliver henvist til nogen, der ved hvad det drejer sig om. Du kan ikke klare det alene. Jeg kan ikke anbefale dig nok, at søge hjælp.
  • Indstillinger
    Du laver meget motion og det skal du blive ved med.
    Det er mest din kost du skal ændre. Du skal spise en masse kød helst oksekød og gerne måske med noget fløde.
    Du skal nok også opsøge noget lægehjælp. Hvis du selv siger til din familie og dine venner at du har et problem. Skal de nok hjælpe dig :)
Log in eller Registrér for at kommentere.