Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kløe i endetarmen... Ca. 1 uge

Redigeret 24 juni, 2012, 14:58 i Irriteret tyktarm
Kære netdoktor

Jeg er en tolv årig snart 13 årig pige. Og i det sidste stykke tid har min numse kløet, om aftenen. Min mor har kigget men der er ikke noget. Eller hus siger der sidder en slags hudfold, og det er måske den der kan irritere mig?
Har haft børneorm en gang før, så vi er rimelig sikre på det ikke er det.
Jeg har når det er begyndt at klø skyllet min numse i brugseren, og brugt noget alovera efter, men det hjælper ikke.
Ved ikke om det kan skyldtes at jeg er nede i et koldt friluftsbad eller?

Hilsen JM

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej Josefine

    Det er frygteligt irriterende, når det klør på dette meget private sted!

    Jeg foreslår, at du bruser dig i numsen, lige efter at du har haft afføring. Du skal ikke vente med at vaske dig dér, til det begynder at klø.

    For det mest sandsynlige er nok, at der i denne hudfold sætter sig noget … nå, ja lort. Og det er det, der irriterer huden, så det begynder at klø.

    Når du har bruset dig med en mild og blød stråle (uden at bruge sæbe), så skal du tørre dig grundigt. Og til sidst smører du stedet i en lindrende creme. Jeg troede egentlig, at aloe vera-creme ville være godt. Måske er det bedre at bruge vaseline, som en anden Netdoktor-bruger har foreslået for nylig.

    Jeg er sikker på, at det snart vil blive bedre.

    Mange hilsner

    Kameliadamen


    P.S. Måske tror du, at det er læger, der vil besvare dit spørgsmål. Det er det ikke, for du har skrevet til en debatside :o)
  • Indstillinger
    Tak for hjælpen... Prøver!
Log in eller Registrér for at kommentere.