Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

kønsskifte til kvinder

hej jeg er en kvinde på 20år. som lille legede jeg altid jeg var en dreng. og jeg gik altid klædt som dreng en til jeg blev tvunget i pigetøj. i mine teenager år har jeg hold mig langt fra alt der havde med kærester og sex at gøre. jeg har siden jeg var 6år. altid drømt om at være et hankøn. nå jeg fantaser er det altid i en mande krop. men jeg kan enlig godt lide mænd, men vis de ligger an på mig skubber jeg dem altid fra mig. fordi jeg føler mig forkert( eller i en forkert krop) og det samme gør jeg med kvinder .jeg føler mig ikke rigtig/ægte i en kvinde krop. nu er det desværre blevet et så stort problem at mine venner ligefrem prøver at lave blind dates til mig for at få mig til at date enten mænd eller kvinder. jeg kan simpelthen ikke for må selv til at sige hvorfor jeg ikke kan få mig selv til at date. hvad skal jeg gøre?? jeg bliver nød til at gøre noget ved det her problem. jeg har aldrig haft en kæreste og er stadig jomfru, jeg troede jeg vil komme over det den her fase, at jeg gerne vil være et hankøn, og håbet på at jeg så kunne få en kæreste og falde til ro. men det kan jeg ikke. jeg kan simpelthen ikke. hvad skal jeg gøre??? jeg har selv her på det seneste søgt under operationer. men det koster jo en halv bondegård, og det kan jeg altså ikke betale med min su. og jeg vil meget gerne finde en løsning nu. jeg vil så gerne være et hankøn, og alle de små bekymringer kommer også op. hvad vil familie og venner sige til det. vil jeg blive mobbet?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej
    Har du prøvet at gå til psykolog? Hvis ikke tror jeg det vil være en god ide, at få snakket med en psykolog om det. Så kan han/hende hjælpe dig med, hvad du skal gøre!

    Hilsen Grisen5
  • Indstillinger
    hej jeg har vært til psykolog. og det hjalp ikke på det, desværre.
  • Indstillinger
    hvis en psykolog ikke kan hjælpe dig så er der ikke meget hjælp at hente her desværre. du må lære at leve med dig selv som du er skabt
  • Indstillinger
    Det må være meget frustrerende. Jeg tænker at du vil have glæde af at tale med andre, der har de samme tanker som dig selv.
    Det ser ud som om de har velfungerende debat på denne hjemmeside: http://www.transseksuel.dk

    Jeg håber at du finder din vej :-)
  • Indstillinger
    Hej
    Du skal vide at du ikke er alene - der er faktisk en del der har det som dig.
    Jeg tror noget af det vigtigste er at møde mennesker, der tumler med de samme problemer - så man bliver set og forstået som den man er.
    Der er en rådgivning du kan henvende dig til, se på www.lgbt.dk/raadgivning - og der findes også grupper for transkønnede, som snakker sammen om deres erfaringer.
    I det etablerede sundhedssystem er der desværre ikke mange der har viden om emnet, så det er godt at tale med nogen der har indsamlet viden og har personlig erfaring.
  • Indstillinger
    mange tak Gowri456 :)
    jeg er nu blevet medlem. og jeg krydser finger for at jeg for nogen gode svar fra debatten. så jeg falde mere til ro og tag den rigtige beslutning om hvad jeg skal gøre fremover
  • Indstillinger
    Held og lykke med det!
Log in eller Registrér for at kommentere.