Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

to hvide pletter efter bumser

Redigeret 19 juni, 2012, 09:48 i Bumser
Jeg havde to bumser i panden, som var rimelig betændte så tog tandpasta på. Det hjælp så kortvarigt. Så prikket betændelsen ud og lod det være. Da sårene så var healet, er der kommet to hvide pletter, som et hvid ar. Somom at tandpastaen har affarvet min hud, er rimelig brun i huden, så det ser ikke specielt godt ud.. Ville det hjælpe at tage en omgang sol eller noget?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg tvivler på det vil hjælpe. Hvis pigmentet er beskadiget hjælper sol ikke. Men du kan da være heldig at det forsvinder af sig selv, hvis du altså er meget heldig.
    Jeg ville aldrig bruge tandpasta til bumser. Jeg ved godt det råd står mange steder, men det kan beskadige huden, når uheldet er ude.


    Jeg har en hvid plet på min arm. Der sad en "brun skønhedsplet" en smule forhøjet. Den havde fulgt mig hele livet, så jeg holdt af den. Men, for et stykke siden skete der et lille uheld og pletten blev skrabet af.
    Nu er der en hvid plet og det har den været et godt stykke tid. Det ligner et lille hvidt rundt ar. Jeg tror ikke det ændrer sig det mindste.

    Man kan også få de hvide pletter af en anden grund, nemlig vitiligo. En hudsygdom, hvor der mangler farvestof i huden.
Log in eller Registrér for at kommentere.