Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Er det normalt?

Redigeret 17 juni, 2012, 04:57 i Åben debat om sex
Hej debatten. Jeg håber at i kan hjælpe mig med mit lille 'problem'. Jeg er en pige på 14 år, og jeg har lige mistet min mødom for ca. en måned siden. Min nuværende kæreste, som jeg mistede min mødom sammen med, havde heller ikke prøvet det før, og er også under lavalderen.
-Synes i at vi var for unge?
Som forventet gjorde det afsindigt ondt, og der var rigtig meget blod. Han nåede aldrig at komme fordi det gjorde så ondt, og jeg havde ondt en hel uge efter.
-Er det normalt, eller er jeg snæver?
Jeg vil ikke sige at vi er seksuelt aktive, for vi har kun gjort det den ene gang, men vi har begge to lyst til mere?
-Burde vi måske sænke farten lidt?
-og Gør det lige så ondt næste gang som det gjorde den første?

Jeg håber at i kan hjælpe mig...
Hilsen pigen.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Kære 14 årig.

    Du spørger om I er for unge.
    Ja , det synes jeg I er.
    Sex er bedst i trygge rammer og med en man er helt tryg med. Jo mere man kender sin kæreste jo bedre er det.

    Din første gang gjorde rigtig ondt og du havde ondt længe efter. Sådan behøver det ikke , og det var fordi du måske var alt for ung eller at du egentlig ikke var parat til sex helt inderst inde.

    Brug tiden på at bruge tiden på at lære din kæreste at kende , hyg dig med ham, få nogle oplevelser med ham, men vent med sex. Man behøver da ikke have sex fordi man har en kæreste og specielt ikke i så ung en alder.
    Måske dine veninder og venner siger de har prøvet sex, men nogle børn kan finde på at prale med det selvom det ikke er rigtigt, for at gøre sig bemærket.

    Der er faktisk nogle som venter med sex selvom de har en kæreste. Og det er altså OK.

    Og så er det jo at man kan blive gravid når man har sex. At få en abort er ret traumatisk for mange og det er noget de tænker med sorg på resten af livet.

    Nu mener jeg at sex hører hjemme i et stabilt og fast forhold hvor forholdet kan holde til at der kommer en uventet graviditet.

    Så sex er en dejlig oplevelse indenfor de rigtige rammer, men kan lige så hurtigt ende med en forfædrdelig situation hvor man skal beslutte sig for noget som kan påvirke ens liv hele livet.

    Pas på dig selv, der er ikke andre der kan gøre det.

    Og hvis han ikke vil vente er han ikke den rette for dig.





    .
Log in eller Registrér for at kommentere.