Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Glidebane vedr. anoreksibehandling

Redigeret 17 juni, 2012, 03:21 i Anoreksi
Ved ikke helt hvorfor jeg skriver, men jeg trænger nok bare til at lufte mine tanker.

Jeg er 36 år og har haft anoreksi on/off de sidste 20 år, dog har det aldrig været så slemt som nu. Jeg valgte at gå i behandling for ca 4 mdr. siden, men det har endnu absolut ikke hjulpet, snarere tværtimod.

Jeg går i ambulant behandling én gang om ugen i gruppeterapi, men i stedet for at begynde at tage på, taber jeg mig mere og mere.

På stedet jeg går, skal bmi være minimum 16 for at man kan være i behandling der. For mit vedkommende betyder det, at jeg skal veje minimum 44,1 kg.

Problemet er, at jeg de sidste gange har vejet under det, og jeg er nu begyndt at drikke en del lige før jeg skal ind og vejes, så jeg opfylder kravet for at være der. Nu vejer jeg dog kun 42,5 kg og det bliver sværere og sværere at drikke så meget.

Jeg ved simpelt hen ikke hvad jeg skal gøre. Hvis jeg er ærlig, ryger jeg ud, måske til ingen behandling. Eller jeg kan vælge at blive indlagt, hvilket jeg slet ikke er interesseret i, da jeg så er bange for at miste mit arbejde.

Åh det er bare en lortesygdom, som ikke ret mange forstår.

Er der mon andre der har eller har haft anoreksi, der har lyst til at dele lidt tanker?

Kommentarer

  • Indstillinger
    Hej med dig.! Jeg forstår godt din frustration, jeg gik hos en behandler der kasserede mig, fordi min bmi var for lavt, istedet for at hjælpe mig videre, blev jeg overladt til mig selv, og sku selv finde ud af hva jeg så skulle, og dette havde jeg ikk overskuddet til, da jeg gik ned med en meget slet depression, og kg rasle af. Men min mor fik mig slæbt til lægen, og jeg så blev henvist videre. Det er meget vigtig du ikk snyder andre, for det kommer til at ramme dig selv i sidste ende.
Log in eller Registrér for at kommentere.