Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kan man ikke leve sundt uden solcreme?

Redigeret 16 juni, 2012, 03:27 i Ris og ros til Netdoktor
Hej Netdoktor og andre interesserede

Jeg har før været kritisk over for Netdoktor forside. Jeg undgår helst at se på den, fordi jeg ikke ønsker at blive irriteret, men en gang i mellem er der noget, der springer i øjnene.

I dag er der spørgsmålet:

”Husker du altid solcremen, når du er ude i solen?”

Det er lidt samme type spørgsmål som

”Slår du stadig din kone?”

For uanset hvad man svarer, så er det problematisk.

Ifølge spørgsmålets formulering, er det sikkert forkasteligt, hvis man aldrig bruger solcreme. Men det behøver det jo ikke at være. Man kan jo beskytte sig på andre måder, f.eks. med tøj.

Desuden er det forkert, hvis man ikke får tilstrækkeligt med sol. Så kan man få D-vitamin-mangel.

Jeg synes, at det er et problem, når sundhedsspørgsmål bliver præsenteret på en overforenklet måde. Jeg ved godt, at Netdoktor sandsynligvis vil svare, at dette spørgsmål kun stilles for sjov, men alligevel…

Mange hilsner

Kameliadamen

Kommentarer

  • Indstillinger
    Jeg deltager ikke mere i det "sjov", det er for pjattet og intetsigende.

    Men skulle jeg svare ville svaret være nej. Jeg kunne ikke drømme om at smøre mig ind i solcreme. Små uskyldige børn smøres også ind i kemi.
    I "gamle" dage lå små børn i skygge og de lidt større børn blev der passet på. Det er kun et spørgsmål om, at nogle skal tjene penge på os. Om nogle år ser vi skadevirkningerne af solcremen, hvis ikke allerede nu.
    Vi lever i en medicin/kemiverden. Det drejer sig kun om penge.
Log in eller Registrér for at kommentere.