Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Kløende næse + konstant nysen

Redigeret 30 august, 2012, 15:00 i Allergi
Hej
I omkring 2 år nu har haft problemer med at min næse klør konstant, og at jeg nyser mindst 10-15 gange i døgnet. For 8 måneder siden arbejdede jeg fuldtid i en forretning, som havde meget tørt klima indenfor, så jeg troede måske at det var det. Men det er ikke stoppet, efter at jeg stoppede med at arbejde dér.

Er der nogen som kender noget til det, og måske kan fortælle lidt om hvad det kunne være - udover evt allergi, men overfor hvad?

På forhånd tak

Kommentarer

  • Indstillinger
    Også mit problem, det klør i ganen og næsen, og næsen løber, specielt når jeg spiser.

    Priktest viser intet, og det har været sådan i flere år, efter en luftvejsinfektion i vinter, er symtomerne dog blevet forværret.

    Rhinocort næsepudder hjælper dog en smule om morgenen, hvor næsen løber mest, allergipiller hjælper ikke.

    Har ikke speciel mistanke til fødevarer, skimmelsvamp eller tør lejlighed, selvom jeg bor i beton, så luftes der meget ud konstant, og åbne vinduer i soveværelset.

    Og soveværelset er i øvrigt det eneste sted, hvor der ikke fremkommer symptomer.
  • Indstillinger
    Kløende næse og konstant nysen kan være tegn på fødevareallergi du må spise noget hverdag som du ikke tåler derfor bliver symptomerne ved med at være der. Du skal tage en priktest og fødevareallergitest så finder du frem til hvad det er du er allergisk over for.

    Det kunne være fødevareallergi især hvis det kommer i forbindelse med mad. Priktest tester ikke fødevareallergi det kan gøres hos lægen via blodprøver.
  • Indstillinger
    Havde flydende sødemiddel i kikkerten, men her til morgen tog jeg sukker på A38, og næsen tapløb bagefter..også efter sug op i næsen af Rhinocort.:-)

    Og så stopper det efter ca 1 time, indtil jeg indtager noget igen...

    Så er der kaffe, og hvad med køkkenrullen eller øvrig papir man pudser næse i???

    Ved krydderiindtag virker det nogen gange...udover det klør og kradser, som om jeg har brændt mig enkelte steder i munden....

    Underligt, også at min mands næse løber, og han nyser, dog ikke så meget som jeg, og ikke hver dag, og vi spiser jo ikke det samme til morgen og frokost?!
  • Indstillinger
    Mine symptomer forsvandt gradvist efter at jeg fik saneret mundhulen for amalgam. Tilmed kom min lugtesans igen (efter et par år).
Log in eller Registrér for at kommentere.