Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Borrelia bid 2010-.

Redigeret 24 oktober, 2014, 07:00 i Åben debat om infektioner
Hej.

Jeg skriver til jer da jeg har en far som blev bidt af en borrelia flåt omkring juni 2010 og blev behandlet efter en måneds tid da det blev opdaget havde det sat sig mange steder i kroppen bla. hjertet, men det blev behandlet med antibiotika og han blev rask efter 14-30 dage og påbegyndt arbejde igen. Men efter en måned kom der nye symptomer, denne gang dog helt anderledes og han har haft det lige siden, og været på diverse offentlige undersøgelser her i danmark men det er som om de bare sender ham i ring, fordi de ikke kender eller ved hvad det er han fejler.

Jeg læste om denne side og havde et lille håb om i måske kunne vide lidt om hvad han kunne fejle, hans daglige symptomer er.

Led- muskelsmerter
Kramper
Koncetrationsbesvær
Træthed
Hukommelsesbesvær
Rystelser
Hævning af led og hænder.
Svimmelhed.

Mange af tingene forekommer oftest meget slemt og i 'udbrud' hvis han laver noget fysisk, så kommer det dagen efter.

Kommentarer

  • Indstillinger
    Prøv at læse dette. Jeg ved ikke om det måske kan angive årsagen.

    http://www.reumaklinikdanmark.dk/da/gig ... ygdom.aspx

    http://www.skovflaaten.dk/artikler.asp?PgID=732

    Der kan åbenbart være langvarige eftervirkninger.
  • Indstillinger
    Hej,
    Din far er blot endnu et eksempel på hvorledes borreliose-patienter bliver mishandlet og ej behandlet i vort, åh så fantastiske sundhedsystem. Hvis han er blevet diagnoticeret med borrelia og den "almindelige" kur ej har virket, åbenbart ej heller de ca. 14-30 dages kur, så er der nok adskellige, tilstødende Co.-infektioner indblandet også. ELISA-Testen der bruges i DK er ubrugelig. Den er udviklet af en landets "førende" på området (klaus hansen) og denne test blåstemples af myndighederne, samtidig med pågældende læge modtager penge, hver gang den bruges som test ( Hver gang), selvom Statens Serum Institut (SSI) via Læge Kåre Mølbak, pointerer at denne test er mangelfuld og man i det mindste bør testes via Western Blot-testen og/eller SSI´s udvidede flåtpakke, der fanger flere syge og om ik andet finder 1 til flere Co.-infektioner. Dobbelt-moral og ulækkert? Ja det tror jeg nok ! De danske læger, Sundhedsstyrelsen og Sundhedssystemet tror de er verdensmestre i alt og helt ufejlbarlige, de ved alt, tror de. Men de lytter ikke til hverken de syge danskere eller den meget saglige kritik der kommer fra bla. Tyskland og USA. Og de danske politikere gider ikke røre ved emnet , det er der ikke nok prestige eller penge i. Og patienterne betaler prisen, både fysisk og psykisk, men bestemt også økonomisk; Behandling, medicin,blodprøver, analyser, tests, ophold,rejse,mad osv, må man betale selv. Og selvom der er klare EU-regler, der tilskriver ALLE EU-BORGERE GRATIS BEHANDLING OVER LANDEGRÆNSERNE, så er de danske myndigheder ligeglade. Men jo flere, der som du og jeg, snakker om emnet og råber op, sker der måske noget, på et tidspunkt. Indtil da, så gør følgende: Ring og email til Borreliose Centrum Augsburg i Tyskland (Tjek klinik på google) og få sat behandling i værk asap. De er effektive og det koster, men det er den eneste vej frem. Glem hjælp i DK, I er nød til at handle selv ! Tjek også de danske foreninger både på nettet ( Dansk lyme Borreliose forening + Daninfekt + Helbredt mv. ) og Borreliose-grupper på Facebook.
    Håber det var en hjælp for Dig/Jer. Om ik andet er jeg gerne behjælpelig.
    Mvh. Og god jagt på helbredelse !
  • Indstillinger
    Jeg er helt enig. Jeg hørte i går om borrelia og den danske test. Flere udenlandske læger udtalte den danske test ikke duede. Skulle danske læger være så meget klogere end læger i flere andre lande. Jeg tror det næppe.

    http://www.information.dk/236244

    http://www.information.dk/231920

    http://lyme-dk.blogspot.dk/p/seneste-nyt.html

    citat
    D. 5/9 2011: Flot dokumentarfilm lavet af journaliststuderende Rasmus Hjorth Karkov og Anders Frost Brandstrup, hvor der oplyses om Borrelia-problematikken i Danmark:
    slut
    Læg mærke filmene efter denne tekst.
  • Indstillinger
    Ja bestemt og vi må håbe flere tager dette emne op. Det er fuldstændigt absurd at dette foregår og borrelia-patienter efterlades og får lov til at sejle i egen sø. MAN KAN DØ og invalideres for altid af Borrelia+Co.-infektioner , så spred budskabet, så de magtsyge, pengeliderlige og bedre-vidende såkaldte "eksperter" /læger og dem bag skrivebordene på Christiansborg+Sundhedsstyrelsen vågner op ! Lige forhold og ret til behandling + en "check" i hånden, så man kan få den hjælp i udlandet de danske læger ikke kan mestre og ikke mindst give de patienter den refusion de har krav på. Syge mennesker, skal samtidig med sygdommen, kæmpe for at få de penge retur fra de danske sundhedsmyndigheder de selv har brugt og bureukratiet i dagens DK stinker, så folk opgiver. Både fordi de aldrig får svar, eller fordi de får nej. Og når de klager, trækker det ud og de får aldrig svar. Og man skal jo helst have en forhåndsgodkendelse først og folk er syge, så de tager jo sagen i egen hånd.... Og får så nej til refusion fordi man ikke havde søgt først ! Men man kan godt drikke, æde, sniffe, ryge, skamfere sig selv halvt ihjel, men bliver man bidt af en lille flåt, ja så er det (måske) 10 dages antibiotika-kur og så er man frisk. Jeg græmmes over dagens dk, det stinker hele vejen igennem systemet !
  • Indstillinger
    Hej.Jeg har lige fået konstateret borrelia.Jeg er på primselin i 10 dage.Jeg har symptomer nu,ligesom influenza,øme led,mega træt.Hvornår indlægger man for Borrelia?en blod prøve er fin nok,men bør man ikke undersøges nærmere.Ps er også hævet og skæv i højre side af ansigtet,men ikke følelsløs.mvh kate
  • Indstillinger
    Hej Kate

    Borrelie/Lyme er meget værre en man normalt hører om og meget svær at kurere.


    Hvis du er til alternativ medicin så kender jeg en billig men kontroversel metode som har hjulpet mange og uden bivirknnger. Hvis du er interesseret er du velkommen til at skrive til mig privat så skal jeg give dig et par links.
  • Indstillinger
    Tak,for dit svar.mvh kate
Log in eller Registrér for at kommentere.