Netdoktor.dk - Danmarks uafhængige leksikon om sygdomme
Indstillinger

Utraditionel reaktion på cremer

Redigeret 13 juni, 2012, 15:39 i Allergi
Hej !

Jeg reagerer på de fleste cremer .. mere og mere. Min hud bobler lidt op, men problemet er at der kommer hinder for mine øjne (kan næsten ikke se noget), de løber og det samme gør min næse. Mine luftveje blir irriterede og det hele summer ... Sådan har jeg det mere eller mindre i 48 timer efter jeg har taget creme på.
I starten var det bare irriterende men det er hurtigt blevet meget værre. Jeg kan hverken høre eller se og må gå ind i lægge mig i mørke ...

Om ikke længe skal jeg igen på hospitalet og have de hersens plastre på ryggen osv .. De har for årevis testet mig og jeg er ret meget nikkelallergisk, men nu tager de den udvidede test.

Mine spørgsmål er:

Nogen af Jer der reagerer sådan på cremer ? (Jeg troede det kun handlede om udslæt)

Nogen af Jer der har haft det som jeg og været igennem de her prøver med de store plastre ? (Jeg blir bange for, om jeg reagerer endnu værre end nu, da de sikkert kommer meget mere på)

På forhånd Tak
En bekymret allergiker

Kommentarer

  • Indstillinger
    UH, lad være at bruge dem! Udersøg indholdsstoffer og se om der er sammenfald.
  • Indstillinger
    Helle

    Åhh nu blir jeg rigtig bange ... Det er allerede i næste uge jeg begynder. Jeg blir nødt til at vide hvad jeg ikke kan tåle og jeg tænker at de må vide hvad de laver.
    Jeg kan da ikke være den første der reagerer på den måde .. ?

    Jeg blir nødt til at gå derop og finde ud af hvad der er galt. Der kan jo være flere ting i det ...
    Jeg håber at reaktionen forbliver lokal (det er vist et stort plaster på ryggen).

    Jeg havde bare håbet at der var nogen herinde, der reagerede på nogenlunde samme måde som jeg ...
  • Indstillinger
    Hej igen

    Åh, det var ikke min mening at gøre dig bange. Spørg lægen hvordan det foregår, stil gerne specifikke spørgsmål, hvis ikke du synes den besked du får om det fortæller det du er i tvivl om.
    Jeg kender ikke plastertestene, men jeg tror der er tale om en udvidet test, altså flere forskellige stoffer, ikke mere af det du ikke tåler, en lille smule skulle være nok til at provokere en evt. reaktion.

    Nikkelallergi er en ’krydsreaktion’ med visse fødevarer f.eks. indeholder havregryn, kakao og rødvin nikkel som påvirker din allergi i negativ retning. Undersøg selv mere om det. Måske kan du finde lidt inspiration på Immunogastros hjemmeside om allergi og intolerance m.m. KH Helle8
  • Indstillinger
    Helle:

    Jeg blev så glad for dit indlæg ka du tro

    Det du skriver om Krydsallergien skal jeg undersøge, for jeg har i årevis været dårlig og tænkt på om det kunne være fødevareallergi.. når jeg nu er lactoseintolerant og har nikkelallergi .. og så det med huden nu ...

    Du kan tro jeg selv har tænkt tanken .. Selvom man går i uvished kan man mærke at der er fødevarer man får mere udslæt, mavepine osv af ...
    Tænker også at hjerterytmeforstyrrelserne også kan have med det at gøre.
    Mineralmangel, fødevarer o.lign.

    Jeg har tænkt at undersøge det med nikkelallergi og krydsallergierne kan du tro.

    Blev som sagt rigtig glad for dit råd

    Håber du selv har det godt :o)
  • Indstillinger
    Hej igen

    Tak, jeg har det bedre, efter de erfaringer jeg har gjort mig om hvad jeg kan tåle og holder mig til en diæt.

    Rart at høre, at du kunne bruge oplysningerne. Ja, man kan reagere på mange måder; hovedpine, mavepine, træthed og hjertebanken er blot nogle eksempler.
    KH Helle8
  • Indstillinger
    Helle:

    Det glæder mig at du har det bedre nu ... og når du skriver erfaringer, tror jeg at det er det der skal til.
    Lægerne er ihvertfald ikke dem man skal vente på og sætte sin lid til ..

    Lactoseintoleransen fandt de først ud af jeg havde mange år senere og i hele sidste år havde jeg nogle mavesmerter der nærmest tog pusten fra mig ... meget mere ekstreme end de er nu.
    Vores lægecenter havde en Amerikansk læge (på besøg) og hun gav mig en pusteprøve .. og da jeg fik svar fortalte hun mig at jeg havde et mavesår / helikobaktor-mavesår ..
    Det ville min egen læge sgu nok aldrig have tænkt på ..

    Oven i alt dette har jeg 2 forskellige gigt-former, så nu må jeg altså se at få gjort noget ved al den allergi :o)

    Hurra for internettet ! .. og stor tak til dig
Log in eller Registrér for at kommentere.